وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش ملی هفته سلامت بر واگذاری تولی‌گری بخش سلامت به متولی آن یعنی وزارت بهداشت، تاکید کرد.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش ملی هفته سلامت بر واگذاری تولی‌گری بخش سلامت به متولی آن یعنی وزارت بهداشت، تاکید کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خبرآنلاین، سیدحسن هاشمی گفت: در دنیای مدرن امروز ملت‌هایی خوشبخت هستند که از نظام سلامت و دستگاه غذایی کارآمد ، سازمان‌های نظارتی قوی و محیط زیستی مطلوب برخوردار باشند.

او با بیان اینکه خوشبختانه رئیس جمهوربه محیط زیست و سلامت اهمیت می دهند،ادامه داد: بالاخره سلامت جزو اولویت‌های کشور قرار گرفت و امیدواریم این امر مستدام باشد چون کشور پیشرفته با مردمانی بیمار و علیل میسر نخواهد شد.

هاشمی با اشاره به مشکلات حوزه سلامت ادامه داد: رفع این مشکلات با یک سال و یک دوره و یک دولت شدنی نیست و راه سختی در پیش داریم چون چراکه در تمام جوامع دستگاه بهداشتی تنها در تامین 20 درصد از سلامت جامعه نقش دارد.او ادامه داد: به جز دستگاههای در سلامت نقش دارند عوامل اجتماعی مانند فقر، اعتیاد، بیکاری، بی‌سوادی، تصادفات و فرهنگ عمومی بسیار در سلامت آن جامعه اثرگذارند.

او ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرارداد و گفت: همانطور که در سیاست‌های کلی نظام سلامت نیز آمده، آرزویمان آن است که تولی‌گری بخش سلامت به متولی آن یعنی وزارت بهداشت سپرده شود تا به این ترتیب پراکندگی‌ها و تصمیمات نادرستی که در گذشته اتخاذ شده رفع و نظارت‌ها تقویت شوند و سازمان‌های مسوول در این امر جایگاه واقعی خود که همان اثر بازدارندگی در برابر تخلفات است را داشته باشند. امیدواریم این اتفاق را به تدریج شاهد باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر لحاظ مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان سلامت ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات باید توجه به تولیدات زیان‌آور باشد. اگر نمی‌توانیم از تولید چنین محصولاتی جلوگیری کنیم، باید تلاش کنیم که تولید این محصولات کاهش یابد. یکی از تجربیات دنیا در این زمینه، لحاظ مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان سلامت است. در کشور ما هم باید به این امر بیش از پیش توجه شود. تا به این ترتیب وزارت بهداشت نیز بتواند به وظیفه قانونی خود عمل کند، چراکه پیشگیری بسیار ارزانتر از درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha