دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 145811

سی‌امـــین کنفرانس بین‌المللی بیماری آلزایمر استرالیا در حالی به پایان رسید که نماینده و مسئول روابط بین‌الملل انجمن آلزایمر ایران به عنوان عضو هیأت مدیره انجمن آلزایمر جهانی برگزیده شد.

سلامت نیوز: سی‌امـــین کنفرانس بین‌المللی بیماری آلزایمر  استرالیا در حالی به پایان رسید که نماینده و مسئول روابط بین‌الملل انجمن آلزایمر ایران به عنوان عضو هیأت مدیره انجمن آلزایمر جهانی برگزیده شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،این کنفرانس که  15 تا 18 آوریل 2015 مصادف با 26 تا 29 فروردین 1394 برگزار شد، هر ساله با حضور نمایندگان 84 کشور عضو انجمن بین‌المللی آلزایمر برگزار می‌شود تا آخرین دستاوردهای علمی، عملی و پژوهشی در خصوص بیماری فراموشی ارائه و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. معصومه صالحی با بیان این‌که شیوع بیماری آلزایمر  به اندازه‌ای رسیده است که در سطح دنیا هر 4 ثانیه و در کشور ایران در هر 7 دقیقه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود افزود: طبق روال هر سال کنفرانس بین‌المللی بیماری آلزایمر برگزار شد تا این دغدغه عمومی تسلی پیدا کند و با ارائه آخرین راهکارها، دستاوردها، نتایج تحقیقات مربوط به نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر و توصیه‌هایی در خصوص مراقبین آنها و... گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت بیماری آلزایمر برداشته شود.


اقدام مؤثر دیگر انجمن جهانی آلزایمر این بود که با سازمان بهداشت جهانی رایزنی داشته تا ساز و کاری فراهم شود که بیماری آلزایمر با وجود شیوع فراوان و بار اقتصادی، اجتماعی و روانی بالایی که بر دوش خانواده‌ها و جوامع می‌گذارد، جزو اولویت‌های بهداشتی جهان قرار گیرد و با تشخیص و رسیدگی زودهنگام، دستیابی به افق‌های روشن‌تر میسر شود. مؤسس و مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران افزود: در کنفرانس‌های بین‌المللی، هر 3 سال یکبار، اعضای هیأت مدیره انجمن جهانی آلزایمر انتخاب می‌شود که در سال‌جاری از میان 6 کاندیدا، فرانه فرین - نماینده انجمن آلزایمر ایران –  به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره برگزیده شد. بدیهی است این انتخاب نه تنها در ایران بلکه در منطقه تأثیر‌گذار است و مایه مباهات انجمن آلزایمر ایران خواهد بود.


معصومه صالحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور پاکستان اعلام آمادگی کرده است تا در حوزه بیماری آلزایمر با ایران همکاری داشته باشد و با این انتخاب اقبال خوبی نصیب ایران و کشورهای منطقه خواهد شد.وی با بیان این‌که فرانه فرین از سال 1381 با انجمن آلزایمر ایران همکاری تنگاتنگی دارد، ادامه داد: یک سال پس از تأسیس انجمن بود که وی مراجعه و برای همکاری بدون چشمداشت با انجمن اعلام آمادگی کرد. از آنجا که مادرش در سالهای پایانی عمر به فراموشی و« خردسودگی» مبتلا شده بود، به یاد مادر و برای آرامش روحی خود تا به این لحظه از هیچگونه همراهی و کمکی به انجمن و پدران و مادران مبتلا به آلزایمر دریغ نکرده است.

همچنین وی که دانش‌آموخته انگلستان است با رایزنی‌های تأثیرگذار، این امکان را برای انجمن آلزایمر ایران فراهم کرد که در سال 1384 ابتدا به عضویت موقت و سپس به عضویت دائمی انجمن جهانی آلزایمر در آید. علاوه بر این تا به این لحظه، با دقت، انضباط و پیگیری‌های مجدانه ارتباط خوبی با انجمن جهانی آلزایمر داشته و آخرین یافته‌های علمی منتشر شده از سوی انجمن جهانی آلزایمر را ترجمه و در اختیار انجمن آلزایمر ایران و مراقبان بیماران آلزایمری قرار داده است و اکنون خرسندیم که این پیگیری‌ها به  اتفاق قابل توجهی به نفع انجمن آلزایمر ایران ختم شد. ضمن این‌که وی در سال گذشته به عنوان عضو کمیته علمی و بررسی‌کننده انتخابات انجمن جهانی آلزایمر فعالیت می‌کرده است.


مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران با اعلام این‌که هر ساله انجمن بین‌المللی آلزایمر، کنفرانس و گردهمایی‌هایی را به منظور ارتقای سطح دانش کشورها برای رویارویی با بیماری فراموشی ترتیب می‌دهد گفت: بایستی از تمام کشورهای عضو انجمن جهانی آلزایمر، نماینده‌ای در کنفرانس حضور داشته باشد که تعداد نماینده‌های برخی از این کشورهای گاهی به 25 نماینده هم تجاوز می‌کند، در صورتی که از کشورهایی با سطح توان مالی کمتر، یک یا دو نماینده حضور دارد و به این ترتیب طی سال‌های اخیر، هر ساله فرانه فرین به عنوان نماینده و مسئول روابط بین‌الملل انجمن آلزایمر ایران با هزینه شخصی خود در این کنفرانس‌ها حضور پیدا کرده است.مدیر عامل و مؤسس انجمن آلزایمر ایران در پایان اظهار کرد: امیدواریم این موفقیت گامی مؤثر در راه توسعه فعالیت‌های انجمن آلزایمر ایران در سطح ملی و بین‌المللی باشد چراکه به تحقیقات در سطح خاورمیانه کمک شایانی می‌کند، مضاف بر این‌که با توسعه خدمات و دانش خود، می‌توانیم به توانمندی هر چه بیشتر برای رویارویی با بیماری سیاه قرن دست پیدا کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha