مدیرعامل اولین انجمن حمایت از آسیب دیدگان چشمی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 10 هزار نفر از افراد بالای 40 سال استان سیستان و بلوچستان مبتلا به بیماری گلوکوم یا آب سیاه چشم هستند که بیش از 70 درصد این مبتلایان از بیماری خود بی اطلاعند.

سلامت نیوز:مدیرعامل اولین انجمن حمایت از آسیب دیدگان چشمی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 10 هزار نفر از افراد بالای 40 سال استان سیستان و بلوچستان مبتلا به بیماری گلوکوم یا آب سیاه چشم هستند که بیش از 70 درصد این مبتلایان از بیماری خود بی اطلاعند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا روحانی که در مراسم دانش آموختگی هشتمین دوره دانشجویان دانشگاه نسل سوم سخن می گفت، ادامه داد: گلوکوم شایعترین علت نابینایی غیرقابل بازگشت و عامل بیش از شش میلیون نابینایی هر دو چشم در جهان است .

وی که یکی از اساتید دانشگاه نسل سوم نیز می باشد ادامه داد: با هدف حمایت مالی و درمانی از بیماران گلوکوم مادرزادی و بیماران اورژانسی و بستری در بیمارستان چشم پزشکی الزهرای زاهدان اولین انجمن حمایت از آسیب دیدگان چشمی در استان راه اندازی شد .

روحانی با اشاره به اینکه ارائه خدمات موثر و کارآمد برای بیماران چشمی نیازمند ، آموزش افراد جامعه در راستای پیشگیری از آسیب های چشمی و انجام پژوهش های کاربردی و میدانی در این عرصه از جمله رسالت های تبیین شده برای این انجمن است تصریح کرد: راه اندازی کلینیک تخصصی چشم در شهر زاهدان با محوریت گلوکوم و برنامه ریزی برای احداث مرکز تحقیقاتی و درمانی بیماری های خاص چشمی در استان سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های این انجمن است.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون برخی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای انجام غربالگری فراهم شده و به زودی در صورت همراهی برخی دستگاههای دولتی سایر تجهیزات نیز تهیه خواهد شد .

وی شماره حساب 0109724046002 بنام انجمن حمایت از آسیب دیدگان چشمی نورپژوهان شرق را جهت دریافت کمک های مالی نیکوکاران عرصه سلامت اعلام کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha