دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 14585

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به کاهش 15سالی سن حمله قلبی در استان فارس به شهروندان هشدار داد.

حمد حسن بابایی ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز افزود: در گذشته سن سکته قلبی برای زنان و مردان حدود 65 سالگی بوده اما در حال حاضر این سن در زنها به 45تا 50 سالگی و در مردها به 40 تا 45سالگی کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 40 درصد از مرگ و میرها در استان فارس بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی بوده که البته در سنین پایین تر از این سنین مذکور شاهد بروز چنین اتفاقات ناگواری هستیم که باید برای توقف این روند تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع حمله قلبی را در عواملی مانند چاقی، افزایش چربی و استرس برشمرد و افزود: زندگی پر استرس یکی از مهمترین عوامل وقوع بیماری قلبی بوده که باید به این بخش توجه ویژه ای صورت گیرد.

بابایی ایجاد یک زندگی پر معنی و پراحساس را در کاهش استرسهای طول روز موثر خواند و گفت: انسانهایی که درک درستی از زیستن دارند می توانند این چنین زندگی را تجربه کنند زیرا در جهان هر بخش معنی و مفهوم خاص خد را داشته و باید در نظر داشت که نمی توان با نا امیدی و یاس زندگی درستی را تجربه کنیم.

زندگی های جدید برای شیوع انواع بیماریها مساعد است

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه با توسعه روزافزون زندگی جوامع بشری شرایط برای بروز و شیوع انواع بیماریها نیز مساعد شده است، تصریح کرد: به عنوان نمونه شهروندان امروزی حاضر نیستند برای طی مسافتی هرچند کوتاه نیز پیاده روی کنند و رانندگی را به این امر ترجیح می دهند واز طرف دیگر در کارها نیز به جای تحرک در فعالیتها پشت میز نشستن را ترجیح می دهیم و مجموع این مسائل شرایطی را برای بروز برخی بیماریها و مشکلات فیزیکی ایجاد می کند.

بابایی عنوان کرد: اگر مردم خواهان توسعه هستند باید در مرحله اول به سلامت خود فکر کنند و این بخش را به عنوان یک اصل در جامعه محور تمام فعالیتها قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha