دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 145850

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تقویت و حمایت برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در سال جاری خبر داد وگفت: طرح پزشک خانواده در دولت دهم شتاب زده اجرا شد به همین دلیل در نظام ارجاع موفق عمل نشده است.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تقویت و حمایت برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در سال جاری خبر داد وگفت: طرح پزشک خانواده در دولت دهم شتاب زده اجرا شد به همین دلیل در نظام ارجاع موفق عمل نشده است. 

حسن تامینی لیچایی در گفت و گو با پانا، درخصوص اجرای برنامه پزشک خانواده در سال 94 اظهار داشت: مشکلاتی برای اجرای برنامه نظام ارجاع در کشور به دلیل اجرای شتاب زده این طرح در دولت گذشته شاهد بودیم که برنامه ناقص و بدون توجه به زیرساخت های لازم در برخی استان ها اجرا و پس از آن هم متوقف شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: متأسفانه وزارت بهداشت در اجرای برنامه نظام ارجاع موفق عمل نکرده در حالی که خیلی از کشورها برنامه پزشک خانواده را اجرا کردند و موفق هستند اما ما شرایط خوبی نداریم و باید این برنامه را تقویت کنیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت حمایت از طرح پزشک خانواده گفت: برای اینکه عملکرد بهتری در حوزه سلامت داشته باشیم باید از برنامه پزشک خانواده حمایت کرده و برای آن اعتبارات خوبی پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به تربیت نیروی پزشک در بخش آموزش پزشکی نیز گفت: ایران یکی از کشورهایی است که در بحث آموزش پزشکی مشکلی ندارد و نیروهای خوبی تربیت می شود اما آموزش بخش پزشک خانواده باید به این نیروها ارائه شود.

تامینی لیچایی در پایان با تأکید بر اینکه زیرساخت پزشک خانواده شهری هنوز آماده نیست، گفت: برای دو استانی که به صورت پایلوت اجرا شده باید زیرساخت ها فراهم شود و بعد به همه استان ها تسری پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha