دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 145869

ماست یكی از پرطرفدارترین لبنیات است كه می تواند بسیاری از نیازهای تغذیه ای بدن را تا مین كند. با این حال فواید خاصی برای زیبایی پوست و موها دارد كه با شناخت آنها شگفت زده خواهد شد.

سلامت نیوز: ماست یكی از پرطرفدارترین لبنیات است كه می تواند بسیاری از نیازهای تغذیه ای بدن را تا مین كند. با این حال فواید خاصی برای زیبایی پوست و موها دارد كه با شناخت آنها شگفت زده خواهد شد.

بهبود دهنده لب های ترك خورده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  قدس آنلاین؛ نور خورشید و سرما مهم ترین عللی هستند كه موجب ترك خوردگی لب ها می شوند. پوست لب ها بر خلاف دیگر قسمت های بدن فاقد غدد چربی است كه از مانع از خشك شدن در برابر سرما، باد  و... شود.  علاوه بر مرهم های موجود در بازار می توان روی ماست حساب ویژه ای باز كرد زیرا حاوی ماده چرب و اسید لاكتیك است. این مواد رطوبت پوست را تامین می كنند و و موجب لطافت آن می شوند. با استفاده از ماست به عنوان مرهم، لب های خیلی زود بهبود می یابند.

برای تهیه مرهم لب ها، چند قطره آب لیمو را در كمی ماست مخلوط كنید. آن را روی لب ها بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس مقدار اضافی را با تكه ای پنبه تمیز كنید. در نهایت مقدار مرهم مغذی نیز روی لب ها بگذارید. این كار را چندین بار در هفته انجام دهید.

پاك كننده آرایش طبیعی

اگر به دنبال یك پاك كننده كاملا طبیعی آرایشی برای صورت و چشم ها می گردید، فقط كافی است به سراغ ظرف ماست درون یخچال بروید. در این صورت كافی است 2 قطره روغن بادام شیرین را در یك سوم ظرف ماست بریزید و آن را روی پوست استفاده نمایید. بهتر است بدانید شیر موجود در آن، ph طبیعی پوست را حفظ می كند و از آن در برابر تهاجمات خارجی محافظت خواهد  كرد.

عامل زیبایی و شادابی پوست

ماست می تواند لكه های نازیبا روی پوست را كاهش دهد،‌ پس از آفتاب سوختگی باعث بهبودی پوست گردد و با ترك خوردگی مقابله می كند.

برای برطرف كردن لكه ها لازم است تا چند قطره آب لیمو را در ماست بریزید و به آرامی چند دقیقه ای روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید. این كار را 2 بار در هفته تكرار كنید.

در صورت بروز آفتاب سوختگی مقداری ماست را روی پوست حساس آسیب دیده بمالید و تاثیر خنك كننده آن را خیلی زود احساس كنید.

اگر پوست شما مستعد ترك خوردن است می توانید كمی تفاله قهوه را در ماست مخلوط كنید و روی قسمت های مورد نظر ماساژ دهید. این كار را به طور منظم تكرار كنید.

جالب است بدانید كه ماست سرشار از ویتامین ها و پروتئین هاست كه تاثیر مضاعفی روی سوختگی دارد. ماست به طور طبیعی رطوبت پوست آسیب دیده را تامین می كند و باكتری ها را از بین می برد.

مرهمی عالی برای موها

اگر موهای شما خشك است و دوست دارید كه آنها نرم تر و خوش حالت شود مقداری ماست به آنها بخورانید! ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست رطوبت را برای موهای خشك و آسیب دیده تامین می كند و موجب تغدیه و نرمی موها می شود. اسید لاكتیك نیز پوسته های مرده را از موها جدا می كند و به‌آنها درخشندگی می بخشد.

برای این منظور ماست را روی همه موها به خصوص قسمت های خشك بگذارید و سر را با یك روسری بپوشانید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. سپس موها را كاملا آبكشی نمایید و شامپو بزنید.

ماسك صورت

ماست خواص تغذیه ای دارد و به همین دلیل می تواند به عنوان ماسك صورت یا كرم شب استفاده شود كه در دسترس و مقرون به صرفه است. اسید لاكتیك ماست یك ماده طبیعی است كه پوسته های اضافی را از بین می برد و به پوست طراوت می بخشد.

اگر می خواهید از ماست به عنوان ماسك زیبایی استفاده كنید باید ماست را به همه جای پوست صورت به جز اطراف چشم ها بمالید. بگذارید ده دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این ماسك به ویژه برای پوست های چرب بسیار عالی است.

در صورت انتخاب به عنوان كرم شب لازم است تا ماست را به آرامی قبل از رفتن به رختخواب روی صورت ماساژ دهید. صبح متوجه تاثیرات عالی آن خواهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha