یک کارشناس آزمایشگاه با اشاره به اینکه دستگاه نظارتی جدی و پیگیر برعملکرد آزمایشگاه‌های خصوصی وجود ندارد، اظهار کرد: برخی از آزمایشگاه‌ها برای افزایش کیفیت وسایل آزمایشگاهی اقدام نمی‌کنند و به همین دلیل وجود یک دستگاه نظارتی و پیگیر عملکرد آزمایشگاه‌ها الزامی است.

سلامت نیوزیک کارشناس آزمایشگاه با اشاره به اینکه دستگاه نظارتی جدی و پیگیر برعملکرد آزمایشگاه‌های خصوصی وجود ندارد، اظهار کرد: برخی از آزمایشگاه‌ها برای افزایش کیفیت وسایل آزمایشگاهی اقدام نمی‌کنند و به همین دلیل وجود یک دستگاه نظارتی و پیگیر عملکرد آزمایشگاه‌ها الزامی است.

نسیم اسدی درگفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه اغلب آزمایشگاه‌های کشور خصوصی هستند و به همین علت به شرایط حقوقی مسئولین آن‌ها رسیدگی جدی نمی‌شود، گفت: یک دستگاه نظارتی جدی و پیگیر درخصوص بررسی دشواری کار پرسنل آزمایشگاه‌های خصوصی و وضعیت حقوقی آنها در کشور وجود ندارد.
وی در ادامه یادآورشد: میزان حقوق پرسنل آزمایشگاهی که دارای مدرک ارشد یا دکترا هستند متفاوت نیست و نظارت جدی برمیزان حقوق پرسنل آزمایشگاه‌های خصوصی صورت نمی‌گیرد یا اگر نظارتی هم انجام شود، پیگیری نمی‌شود.
این کارشناس آزمایشگاه با اشاره به اینکه برخی از آزمایشگاه‌ها برای افزایش کیفیت وسایل آزمایشگاهی اقدام نمی‌کنند، تصریح کرد: برخی دستگاه‌های آزمایشگاه از بالاترین کیفیت‌ها برخوردار نیست و بر همین اساس باید یک نظارت جدی بر عملکرد آن‌ها جهت بالا بردن کیفیت دستگاه‌های آزمایشگاهی صورت گیرد.
اسدی با تاکید بر اینکه بالا نبودن کیفیت دستگاه‌های آزمایشگاهی موجب افزایش خطاهای آزمایشگاهی می‌شود، بیان کرد: مسئولین آزمایشگاه‌ها باید پزشک باشند که این اصل در بیشتر آزمایشگاه‌ها رعایت نمی‌شود و افرادی با تحصیلات پایین‌تر مسئولین برخی آزمایشگاه‌ها هستند. برخی از مسئولین آزمایشگاه‌ها از امکانات و شرایط خوبی برخوردار نیستند و چاره‌ای جز ادامه دادن کار خود با این شرایط ندارند
این کارشناس آزمایشگاه در پایان با تاکید بر اینکه حرکت اغلب آزمایشگاه‌ها به سمت خصوصی شدن است و باید از وارد شدن فشار به پرسنل آزمایشگاه جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha