نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد جهادکشاورزی نسبت به بی‌توجهی سلامت دام‌ها در کشور،‌ افزود:‌ متاسفانه هربار از وزارت جهاد کشاورزی نسبت به سلامت دام‌ها سوال می‌پرسیم پاسخ شفافی ارایه نمی‌شود.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد جهادکشاورزی نسبت به بی‌توجهی سلامت دام‌ها در کشور،‌ افزود:‌ متاسفانه هربار از وزارت جهاد کشاورزی نسبت به سلامت دام‌ها سوال می‌پرسیم پاسخ شفافی ارایه نمی‌شود. 

حسن تامینی‌لیچائی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه دامپزشکی کشور می‌تواند زیرمجموعه وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه دهد، افزود: امروزه نبود مدیریت واحد منجر به مشکلاتی در دامپزشکی کشور شده است و همین امر باعث نبود شرح وظایف و عدم پاسخگویی مسئولان شده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تعیین متولی مشخص برای پاسخگویی درباره سلامت دام‌ها، ادامه داد: متاسفانه هم اکنون وقتی از جهاد کشاورزی که امروزه مسئولیت سلامت دام را عهده‌دار است نسبت به تامین سلامت دام‌ها سوال داریم این سازمان پاسخ روشن و مشخصی نمی‌دهد چراکه معتقد است این موضوع به وزارتخانه متبوعش ارتباطی ندارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه امروزه صدها بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد درحالی که این معضل متولی مشخصی ندارد، تصریح کرد:‌ طی جلسه‌ای با مسئولان وزارت جهادکشاورزی، زمانی که معضل بیماری انسان و حیوان مطرح شد مسئولان عنوان کردند که این مهم باید از سوی متولیان سلامت تعیین تکلیف شود و از این طریق نسبت به این موضوع سلب مسئولیت کردند.
وی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه برخی از موضوعات حوزه دام‌پزشکی مانند تامین غذای دام مربوط به وزارت جهاد کشاورزی می‌شود لذا به نظر می‌رسد اگر قرار باشد وزارت بهداشت مسئولیت حوزه دام‌پزشکی و سلامت دام‌ها را متقبل شود باید مسئولیت حوزه دام را نیز بپذیرد چراکه در غیر این صورت ممکن است در آینده نسبت به این موضوع نیز فرافکنی شود.
تامینی‌لیچائی تاکید کرد: امروزه وزارت جهاد کشاورزی تعهدی نسبت به معضلات حوزه دام ندارد و کوتاهی و کم‌کاری زیادی در حوزه دام انجام می‌دهد درحالی که امروزه بیماری‌های مشترک زیادی بین انسان و حیوان در اثر بی‌توجهی‌های این وزارتخانه شیوع پیدا کرده است تاجایی که بارها شاهد بودم که ده‌ها گاو از زباله تغذیه می‌کنند که همین عامل می‌تواند بیماری‌های زیادی را منتقل کند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به این معضلات به نظر می‌رسد ابتدا باید زیرساخت‌های انتقال دام‌پزشکی به وزارت بهداشت صورت گیرد و پس از انجام اقدامات کارشناسی مسئولیت این حوزه به این وزارتخانه منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha