دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 145915

چهل و دومین دوره آزمون دستیاری پزشکی پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت در ۱۹ استان کشور برگزار می شود.

سلامت نیوز: چهل و دومین دوره آزمون دستیاری پزشکی پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت در ۱۹ استان کشور برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این آزمون 14 هزار و 863 پزشک نام نویسی کرده اند گفت: از این تعداد 7497 پزشک مرد و 7366 پزشک زن هستند.
محمد حسین پورکاظمی افزود: داوطلبان ثبت نام کننده از صبح امروز می توانند با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی و ثبت کد رهگیری کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
وی با تأکید بر اینکه سؤالات این آزمون با استفاده از نظر استادان سراسر کشور طراحی شده است گفت: این آزمون با 200 سؤال که نمره منفی نیز خواهد داشت 17 امتحان مختلف را در بردارد و حد نصاب نمره قبولی آن نیز 150 است؛ به این صورت که هر جواب صحیح 3 نمره مثبت و هر جواب غلط یک نمره منفی خواهد داشت.
رئیس مرکز آموزش پزشکی وزارت بهداشت افزود: شمار شرکت کنندگان در این آزمون  سال گذشته  16 هزار نفر بود که حدود 6 هزار و 600 نفر آن ها حد نصاب را به دست آورده بودند.
پورکاظمی گفت: ساعت 18 یکشنبه 13 اردیبهشت کلید اولیه سؤالات را روی سایت سنجش آموزش پزشکی قرار می دهیم و  از 13 تا 16 اردیبهشت نیز فرصت اعتراض به سؤالات خواهد بود و کلید نهایی این سؤالات 23 اردیبهشت روی سایت قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه نتیجه و رتبه این آزمون 28 اردیبهشت اعلام خواهد شد افزود: کسانی که حد نصاب را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته هستند و بر اساس سهمیه های بومی و ظرفیت های دانشگاه ها می توانند انتخاب رشته کنند؛ زمان انتخاب رشته نیز از 20 تا 24 خرداد خواهد بود.
پورکاظمی زمان اعلام نتایج نهایی و اسامی پذیرفته شدگان این آزمون را اواسط مرداد اعلام کرد و گفت: سال گذشته حدود 2 هزار و 700 نفر در این آزمون پذیرفته شدند، امسال نیز هیچ تغییری نسبت به سال گذشته در سؤالات یا دانشگاه ها نداشته ایم، ظرفیت ها نیز بر اساس امکانات دانشگاه ها و  اعلام آن ها خواهد بود و دانشگاه ها موظفند تا 20 خرداد ظرفیت های خود را اعلام کنند.
وی همچنین به داوطلبان اطمینان خاطر داد که سؤالات در محیطی کاملاً محرمانه و با حراست کامل طراحی شده است.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: حتی در چاپ سؤالات به صورتی عمل شده است که تمام سؤالات در یکجا چاپ نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha