دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 14592

بچه هایی که با حذف صبحانه سعی می کنند زمان بیشتری بخوابند و یا فرصت بیشتری برای پرداختن به کارهای دیگر داشته باشند، سخت در اشتباهند.

صبحانه مهمترین وعده غذایی است
در حالیکه بزرگسالان نیازمند صرف صبحانه برای انجام بهتر امور فیزیکی و فکری هستند مسلما نیاز کودکان به این وعده غذایی افزون تر خواهد بود.بدن در حال رشد و مغز در حال توسعه نیازمند رژیم غذایی سالم، منظم و مداوم است. زمانی که کودکان از خوردن صبحانه احتراز می کنند به دنبال آن بیش از 8 ساعت گرسنگی و فقر غذایی را تحمل می کنند و این فاصله زمانی گرسنگی و عدم تغذیه مناسب باعث بروز مشکلات رفتاری، ذهنی و فیزیکی خواهد شد.

بچه هایی که با حذف صبحانه سعی می کنند زمان بیشتری بخوابند و یا فرصت بیشتری برای پرداختن به کارهای دیگر داشته باشند، سخت در اشتباهند. مطالعات ثابت کرده است که این دسته ازبچه ها اغلب کندتر هستند و اغلب نیز دیر سرکلاس حا ضر می شوند و یا  اصلا غایب هستند. پس هرگونه که ممکن است عادت به خوردن صبحانه را در کودکان تقویت کنید. حتی اگر ممکن است صبحانه مختصری برای او درست کرده تا در مدرسه صرف کند. از طرفی بعضی از افراد تصور می کنند که حذف صبحانه با عث کاهش وزن می شود. اما باید بدانید که چنین تصوری دقیقا برعکس حقیقت است.
 اصولا افراد چاق و دچار اضافه وزن در هر رده سنی از جمله افرادی هستند که عادت به خوردن صبحانه ندارند. این افراد مسلما وعده غذایی بعدی را سنگین تر و پر حجم تر صرف می کنند. درحالیکه باید توالی وعده های غذایی را بیشتر و حجم آن را کمتر کنید. این روشی است که برای کاهش وزن نیز به صورت موثری عمل می کند. چه خوب است که عادت های سالمی چون خوردن صبحانه از همان ابتدای کودکی مورد توجه و تقویت قرار گیرد. مسلما این نوع تربیت در گرو تعهد والدین به رعایت چنین روشی می باشد. اگر والدین صبحانه نخورند نباید از کودک انتظار داشت که به تنهایی بر سر سفره صبحانه حاضر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha