سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 145959

با گرم شدن هوا، خطر کم آبی بدن کودکان سلامت آنها را تهدید می کند.برخی از کودکان بهتر از همسالان خود گرمای هوا را تحمل می کنند. بنابراین لازم است والدین توانایی جسمی کودک خود را بشناسند و مراقبت های لازم را انجام دهند.

سلامت نیوز: با گرم شدن هوا، خطر کم آبی بدن کودکان سلامت آنها را تهدید می کند.برخی از کودکان بهتر از همسالان خود گرمای هوا را تحمل می کنند. بنابراین لازم است والدین توانایی جسمی کودک خود را بشناسند و مراقبت های لازم را انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،هنگام تابش مستقیم نور خورشید از بازی کودک در خارج از منزل ممانعت و در داخل منزل او را سرگرم کنید.

زمانی که کودک برای بازی از منزل خارج می شود، یک شیشه آب همراه خود داشته باشد.

بعضی کودکان از خوردن آب امتناع می کنند می توانید لیموناد، آب پرتقال یا میوه های آب دار را جایگزین کنید.

در برنامه غذایی، میوه آبدار را به عنوان میان وعده اضافه کنید تا از کم آبی بدن کودکان جلوگیری شود.

برای جبران املاح بدن، نوشیدنی های حاوی الکترولیت های طبیعی، به برنامه غذایی شان اضافه کنید. یا این که در لیموناد کمی نمک بریزید.

خطر تغییر ناگهانی دما را جدی بگیرید. اگرچه بزرگسالان در روز گرم ترجیح می دهند جلوی دستگاه سرمایشی قرار بگیرند، اما کودکان دوست دارند از یک اتاق به اتاق دیگری بروند یا از منزل خارج شوند.

این کار باعث تغییر دمای بدن آن ها می شود. این تغییر ناگهانی می تواند برای کودکان بسیار خطرناک باشد زیرا بدن زمان کافی ندارد تا به دمای جدید عادت کند.

به مواردی مانند کاهش ادرار، خشکی دهان، خستگی، خشکی پوست یا تب ناگهانی در کودک خود توجه کنید.



      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha