رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تایید پرداخت پول برای تمدید دفترچه ۸ میلیون ایرانی توسط افراد تازه بیمه شده گفت: بالاخره من و شما هم به صورت طبیعی برای تمدید دفترچه بیمه‌مان پول می‌دهیم.

۸ میلیون تازه بیمه‌شده رایگان باید برای تمدید بیمه‌شان پول بدهند

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تایید پرداخت پول برای تمدید دفترچه ۸ میلیون ایرانی توسط افراد تازه بیمه شده گفت: بالاخره من و شما هم به صورت طبیعی برای تمدید دفترچه بیمه‌مان پول می‌دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، یکی از طرح‌های که دولت یازدهم توانست با اجرای آن به موفقیت‌های بسیاری دست یابد طرح بیمه رایگان افرادی بود که هیچ گونه بیمه ای نداشتند و در نهایت براساس اطلاعات اسحاق جهانگیری معاون اول رئییس جمهور؛ 8 میلیون ایرانی فاقد بیمه دارای دفترچه رایگان بیمه شدند، ولی یکی از دغدغه‌ها در این زمینه برای تمدید این دفترچه‌ها بود مبنی بر اینکه آیا باید این 8 میلیون نفر برای تمدید دفترچه‌های بیمه خود پولی پرداخت کنند؟ بطوریکه در شهریور ماه سال 93 نیز انوشیروان محسنی بندپی رئیس سابق سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت رایگان نیست، به تسنیم عنوان کرده بود که این افراد باید پول بپردازند، و این کار فقط سال (93) بود و دائمی نیست.

در این راستا حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز درباره سرنوشت رایگان بودن تمدید دفترچه 8 میلیون ایرانی به تسنیم، گفت: دفترچه بیمه به همه داده شده است هر ساله نیز این ‌دفترچه‌ها تمدید می‌شود به مانند دفترچه‌های کارمندان؛ بیمه تامین اجتماعی نیز تمدید می‌شود و این دفترچه‌ها (بیمه سلامت ایرانیان) نیز تمدید می‌شود به مانند روال همیشگی تمدید دفترچه‌ها.

وی درباره اینکه بنابراین این افراد باید برای تمدید پول بدهند؟ عنوان کرد:‌ بالاخره من و شما هم به صورت طبیعی برای تمدید دفترچه بیمه‌مان پول می‌دهیم.

شهریاری در توضیح اینکه بنابراین این 8 میلیون نفر که دفترچه بیمه سلامت ایرانیان گرفتند باید برای تمدید پول بدهند یعنی به مانند گذشته برای تمدید باید 45 هزار تومان بپردازند، بیان داشت: خیر، دیگر این مسئله یک مکانیزمی دارد که در قانون بیمه‌ها تعریف شده است و براساس آن قانون هم افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با معرفی‌نامه می‌توانند از تخفیف‌های خوبی برخوردار شوند.

حال این در شرایطی است که انوشیروان محسنی بندپی رئیس سابق سازمان بیمه سلامت ایرانیان در گفت‌وگوی پیش از این نیز به تسنیم گفته بود: صدور و یا تمدید دفترچه‌های بیمه رایگان برای سال 94 معلوم نیست و باید شورای عالی بیمه و هئیت دولت مصوب کند، همانطور که هئیت دولت برای سال 93 مصوب کرده بود صدور این دفترچه‌ها رایگان صورت پذیرد. بنابراین اگر منابع تامین شود برای سال 94 هم دفترچه‌های بیمه رایگان خواهد شد، پیشنهاد و نظر ما این است که این افرادی که آسیب پذیر و کم درآمد هستند، که شامل روستائیان است این روند ادامه داشته باشد.

رئیس سابق سازمان بیمه سلامت ایرانیان درباره مشکلات برخی خانواده‌ها که توانایی پرداخت همین هزینه دفترچه بیمه سلامت را برای تمدید ندارند، خاطرنشان کرده بود که اول اینکه رقم خاصی نسیت، درضمن از آن طرف هم 23 میلیون نفر از جمعیت روستایی که رایگان هستند، 5 میلیون هم که در روند جدید رایگان کردیم، کارکنان دولت هم یک سوم را پرداخت می‌کنند، فقط می‌ماند 2 تا 3 میلیون نفر که باید برای آنها کاری انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha