مطالعات نشان می‌دهد: مكمل‌های گیاهی می‌توانند برای مقابله با سرطان پروستات موثر و كارآمد باشند.

تلاشهای متخصصان داروسازی و علوم پزشكی در آزمایشگاه‌ها، دانشمندان آمریكایی را نسبت به تاثیر سودمند داروهای گیاهی برای مقابله با سرطان پروستات امیدوار كرده است.

این دانشمندان پس از بررسی‌های گسترده و متنوع به این نتیجه رسیده‌اند كه از مكمل‌های گیاهی نیز می‌توان برای مبارزه با سرطان پروستات استفاده كرد. دكتر جولیا آرنولد، دانشمند مركز ملی طب مكمل و جایگزین در انستیتو ملی سلامت آمریكا در این باره اظهار داشته است كه پژوهش‌های اخیر وی روی تاثیرات پیشگیرانه ایزوفلاوونهای رژیمی در گیاه شبدر قرمز متمركز شده است.

وی بر این واقعیت تاكید كرد كه DHEA یك هورمون طبیعی دوره‌ای است كه تولید آن در بدن انسان همزمان با بالا رفتن سن كاهش پیدا می‌كند. این هورمون هم چنین به عنوان یك مكمل بدون نیاز به نسخه از سوی مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اغلب مردان معتقدند؛ این هورمون می‌تواند در بهبود پیامدهای ناشی از پیری بر بدن آنها موثر باشد و یا اینكه ممكن است تاثیرات آنابولیك بر جای بگذارد چرا كه می‌تواند در بدن متابولیسم شده و به آندروژن تبدیل شود. دكتر آرنولد در مطالعات خود به این نتیجه رسیده است كه مصرف ایزوفلاوونهای رژیمی نیز با كاهش خطر بروز سرطان پروستات ارتباط دارد و گیاه شبدر قرمز یكی از منابع مهم حاوی ایزوفلاوون‌ها است.

در طول این پژوهش تیم تحقیقاتی دكتر آرنولد دریافتند كه اگر هورمون DHEA با فاكتور رشد انتقالی بتا -1 تركیب شود می‌تواند تولید هورمون مردانه تستوسترون را افزایش دهد و این امر برای مقابله با سرطان پروستات نقش مفیدی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha