برخی مطالعه‌ها نشان می‌دهند که افرادی که مبتلا به بیماری‌های لثه هستند، در مقایسه با افرادی که دارای لثه‌های سالم هستند، با احتمال بیشتری به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند.

بیماری‌ها و دارویی‌ها که روی سلامت دندان‌ها تاثیر منفی می‌گذارند

سلامت نیوز: برخی مطالعه‌ها نشان می‌دهند که افرادی که مبتلا به بیماری‌های لثه هستند، در مقایسه با افرادی که دارای لثه‌های سالم هستند، با احتمال بیشتری به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، پژوهشگران هنوز از علت واقعی این موضوع مطمئن نیستند. یعنی هنوز ثابت نشده است که بیماری‌های لثه موجب بروز بیماری‌های دیگری شوند، ولی منطقی است که مانند سایر اعضای بدن، از دهان خود نیز مراقبت کنیم.

بیماری‌های لثه و دیابت: بااین‌حال خوب است بدانید بیماری دیابت موجب کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها می‌شود. بالا رفتن قند خون موجب افزایش بیماری‌های لثه می‌شود. علاوه بر این بیماری‌های لثه کار کنترل میزان قند خون را دشوارتر می‌کند. بنابراین ما می‌توانیم تا حد امکان با حفظ میزان قند خون خود، در حد نرمال از لثه خود نیز محافظت کنیم. پس از صرف هر وعده غذایی بهتر است دندان‌های خود را مسواک کنیم و هرروز نخ دندان بکشیم. بهتر است هرسال حداقل یک‌بار به دندان‌پزشک مراجعه کنیم.


خشکی دهان و زبان، عامل فساد دندان: در کشور آمریکا در حدود چهار میلیون نفر دارای سندرم Sjogren هستند. این افراد بیشتر از دیگران در معرض مشکلات دهانی قرار دارند. در این سندروم، سیستم ایمنی بدن به‌طور اشتباه به مجاری اشکی و غدد ترشح بزاق حمله کرده و منجر به خشکی مزمن چشم‌ها و دهان می‌شود. بزاق دهان از دندان‌ها و لثه در مقابل باکتری‌هایی که باعث ایجاد به‌اصطلاح کرم‌خوردگی دندان‌ها و التهاب لثه می‌شوند، محافظت می‌کند.


آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای کاهش دنده احتقان یا تورم، مسکن‌ها و داروهای ضد افسردگی از جمله داروهایی هستند که می‌توانند موجب خشکی دهان شوند. در مورد احتمال تأثیر رژیم دارویی خود بر سلامت دهانتان و راه‌های پیشگیری از آن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha