نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است كه غذا خوردن با چوبهای غذاخوری موسوم به چوب استیك كه در كشورهای چین و ژاپن مرسوم هستند، می‌تواند به كاهش وزن كمك كند.

یك متخصص تغذیه در كتاب خود تحت عنوان «رژیم غذایی چوب غذاخوری» با اشاره به مطلب فوق آورده است: خوردن قرص‌ها و داروهای رژیمی، پیاده روی‌های طولانی مدت و یا گرسنه نگه داشتن خودتان به مدت طولانی با هدف این كه وزنتان را كم كنید، فراموش كنید. همین حالا كفش‌هایتان را بپوشید و راهی سوپرماركت شوید تا چوب غذاخوری بخرید. چرا كه غذا خوردن با این چوبها می‌تواند به شما كمك كند كه وزنتان را كم كنید.

كیمیكو باربر كه نویسنده این كتاب است می‌گوید؛ یكی از دلایلی كه باعث شده مردم چین و ژاپن یا هر كشور دیگری كه با چوب غذا می‌خورند، نسبتا لاغر بوده و اندام متناسب‌تری داشته باشند این است كه از این چوبها برای خوردن غذا استفاده می‌كنند.

باربر خاطرنشان می‌كند: اگر با چوب غذا بخورید سرعت خوردن كم می‌شود و بنابراین حجم كمتری غذا می‌خورید، اما پر كردن دهان از غذا و تند تند خوردن باعث می‌شود فرد بیش از حد نیاز غذا بخورد. چون بر اساس مطالعات علمی اثبات شده، 20 دقیقه طول می‌كشد تا مغز ثبت كند كه معده از مواد غذایی پر شده است و در این فاصله زمانی فرقی ندارد كه چه مقدار غذا وارد معده شود فقط مهم این است كه 20 دقیقه طول می‌كشد تا سیگنال پرشدن معده از مغز خارج شود و احساس سیری بوجود آید. با وجود چوب غذا خوری فرد ناچار می‌شود مقدار كمتری غذا را به دهان ببرد و آن را بهتر می‌جود، سرعت غذا خوردن هم كمتر می‌شود و در نهایت هضم غذا نیز آسانتر صورت خواهد گرفت كه تمام اینها به حفظ سلامت و وزن متعادل كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha