سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 146000

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: در سال زراعی فعلی که با مشکلات و محدودیت‌های آبی مواجه هستیم، می‌توانیم با اعمال مدیریت منابع آب به راحتی از بحران کمبود آب در بخش کشاورزی گذر کنیم.

سلامت نیوز: رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: در سال زراعی فعلی که با مشکلات و محدودیت‌های آبی مواجه هستیم، می‌توانیم با اعمال مدیریت منابع آب به راحتی از بحران کمبود آب در بخش کشاورزی گذر کنیم.

ناصر نظرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر مسئولان متولی، ذخایر آبی را مدیریت کنند می‌توان سال‌های زراعی همراه با بحران کمبود آب را راحت‌تر پشت سر گذاشت. اگر مسئولان در زمینه مدیریت منابع آب به درستی عمل نکنند با کمبود آب مواجه خواهیم شد که این مساله مشکلات زیادی را برای بخش کشاورزی به وجود خواهد آورد.

نظر زاده تصریح کرد: خوزستان در زمینه تولیدات کشاورزی دارای جایگاه برتر در کشور است اما پس از برداشت محصول نمی‌تواند در حفظ آنها مدیریت صحیحی داشته باشد و دچار مشکل می‌شود زیرا صنایع تبدیلی و تکمیلی استان پابه‌پای تولید بخش کشاورزی در استان پیش نرفته است.

وی افزود: مشکلات بخش کشاورزی استان عمدتا پس از برداشت آغاز می‌شود و مسئولین باید در زمینه بازرگانی و بخش‌های دیگری همچون صنایع تبدیلی فعالیت جدی‌تری داشته باشند.

نظرزاده تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات، بروز خسارت در بخش کشاورزی است. این خسارت از طریق وقوع پدیده ریزگردها، تگرگ و خشکسالی به کشاورزان استان وارد می‌شود و بر دوش آنها می‌ماند. وقتی مسئولین به این مشکلات رسیدگی نکنند، قطعا کشاورزان نمی‌توانند در فصول زراعی آینده، تولیدات مطلوبی داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر وقوع پدیده ریزگردها ادامه یابد و خسارت وارده به بخش کشاورزی باز هم تکرار شود، تکلیف کشاورزان برای سال‌های آینده چیست؟ در این خصوص باید کمیته‌های تحقیقاتی با هدف تعیین راه‌حل‌های مناسبی برای کاهش خسارات تشکیل شود تا بخش کشاورزی استان دچار خسارت جبران ناپذیر نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha