سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 146009

اولین کیت تشخیصی شخصی HIV در انگلستان به بازار عرضه شد. کیت ساخته شده توسط شرکت بیوشور به همه این امکان را می‌دهد که هر وقت خواستند، احتمال ابتلای خود را بسنجند.

سلامت نیوز: اولین کیت تشخیصی شخصی HIV در انگلستان به بازار عرضه شد. کیت ساخته شده توسط شرکت بیوشور به همه این امکان را می‌دهد که هر وقت خواستند، احتمال ابتلای خود را بسنجند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید، این موسسه دقت تشخیصی این کیت را 7/99درصد اعلام کرده است. براساس آمارهای اعلام شده توسط موسسات بهداشتی بریتانیا حدود 26 هزار نفر مبتلا به ایدز در این کشور زندگی می‌کنند که از بیماری خود مطلع نیستند. با توجه به پیشرفت‌های درمانی اخیر در مبارزه با این بیماری ایدز را دیگر نمی‌توان یک بیماری مرگبار دانست، اما باید تشخیص بیماری هرچه زودتر انجام شود تا درمان آن شروع شود و اگر درمان به تاخیر بیافتد، احتمال بروز عوارض مرگبار افزایش می‌یابد. برای انجام این آزمایش فرد می‌تواند در خانه‌اش با سوزن مخصوص از نوک انگشتش چند سی‌سی خون بگیرد و روی کیت تشخیصی بگذارد. این شیوه انتی‌بادی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و تنها بعد از 15 دقیقه جواب را مشخص می‌کند. سخنگوی شرکت بیوشور اعلام کرده است که این گام بزرگی در راه افزایش تشخیص موارد ابتلا به ایدز و درمان مناسب آن است.

منبع: دیلی‌میرور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha