سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 146012

یک متخصص جراحی شکم و قفسه صدری توجه به میزان آب بدن بویژه در فصول گرم سال را بسیار ضروری دانست و گفت: استفاده کافی از آب برای حفظ سلامتی افراد ضروری است و حتی برای جوانان، نوشیدن روزانه تا 2 الی 3 لیتر آب بلامانع است.

سلامت نیوز: یک متخصص جراحی شکم و قفسه صدری توجه به میزان آب بدن بویژه در فصول گرم سال را بسیار ضروری دانست و گفت: استفاده کافی از آب برای حفظ سلامتی افراد ضروری است و حتی برای جوانان، نوشیدن روزانه تا 2 الی 3 لیتر آب بلامانع است.

حمزه زارع در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آفتاب زدگی و اسهال و استفراغ از شایع‌ترین بیماری‌های عمومی دوره گرما و بویژه فصل بهار هستند، اظهار کرد: متاسفانه اسهال و استفراغ‌هایی که در جامعه شایع می‌شوند عمدتا ویروسی هستند و هزینه‌های زیادی را به دولت و مردم تحمیل می‌کند.

وی ضمن درخواست از افراد برای همراه داشتن بطری و نوشیدن مداوم آب با توجه به بالا بودن دمای هوا در طول روز، قرار گرفتن بیش از حد کودکان و افراد سالخورده در معرض تابش خورشید را خطرناک دانست و گفت: قرار گرفتن این دسته افراد در محیط‌های گرم می‌تواند سبب گرمازدگی فرد شده که حتی بعضا بدلیل کمبود آب در بدن فرد عامل اصلی مرگ نیز بوده است.

زارع با بیان اینکه نوشیدن آب لطافت پوست و شادابی بدن را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: باید توجه داشت آبی که می‌نوشید خیلی سرد نباشد؛ چرا که آب خیلی سرد نیز می‌تواند سبب سرماخوردگی و همچنین بروز عفونت در مجاری تنفسی در افراد و بویژه در کودکان شود.

وی همچنین استراحت دو تا سه روزه و استفاده از ماسک را راه مناسب‌تری برای درمان سرماخوردگی و مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها و داروهای شیمیایی برشمرد و گفت: متاسفانه در کشور ما مصرف آنتی بیوتیک زیاد است که این اصلا خوشایند نیست. در سرماخوردگی همیشه نیاز نیست به پزشک مراجعه شود و فقط در مواردی که سرماخوردگی با تب بالا و ضعف و بی‌حالی همراه باشد فرد بیمار باید به پزشک مراجعه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha