رئیس مجلس گفت: از این جهت که آقای ربیعی مشکلات جامعه کارگران را می‌داند و از این بدنه هستند٬ احتیاجی نیست مشکلات کارگران را برایشان تعریف کرد و از این جهت می‌توان به بهتر شدن وضعیت کارگران امیدوار بود.

سلامت نیوز:رئیس مجلس گفت: از این جهت که آقای ربیعی مشکلات جامعه کارگران را می‌داند و از این بدنه هستند٬ احتیاجی نیست مشکلات کارگران را برایشان تعریف کرد و از این جهت می‌توان به بهتر شدن وضعیت کارگران امیدوار بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا در قم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در همایش روز جهانی کارگر که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیش از هزار نفر از کارگران قم در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: از مبانی دینی و تاکیدات امام خمینی رسیدگی به مسئله کارگران می‌باشد چرا که اساس جامعه ما بر پایه کارهای آنهاست.

وی با تاکید برا ینکه کارگران ستون فقرات کشور هستند٬ گفت: کارگران در انقلاب درخشیده و نسبت به انقلاب وفادارانه کار کردند؛ در دفاع مقدس هم با حضور پررنگشان دین خود را به انقلاب عطا کرده و پس از انقلاب هم طبق وظیفه‌ای که داشتند٬ چرخش چرخ اقتصاد کشور نقش به خوبی انجام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران در همه نقاط کشور به انقلاب و کشور خدمت کردند٬ گفت: در هر جایی که حضور کارگران لازم بود٬ آنها برای حل مسائل پیش‌رو بودند و این نشان می‌دهد که این طبقه زحمتکش کارهای خود را وفادارانه انجام می‌دهند٬ اما باید بپذیریم که امروز کارگران زندگی سختی دارند.

وی با بیان اینکه در گذشته زندگی خوبی برای کارگران وجود نداشت و البته امروز هم زندگی سختی دارند٬ خاطرنشان کرد: مشکلاتی در زمینه بیمه درمان و بازنشستگی بود که مشکلاتی را برای کارگران ایجاد می‌کرد و از همه اینها مهم‌تر٬ بیکاری کارگران با تعطیلی یک واحد تولیدی بود؛ در خبرهایی که برای ما می‌آورند زجرآور‌ترین خبر‌ها همین است که یک کارخانه‌ای تعطیل و عده‌ای از کارگران بیکار شوند؛ این وضعیت نشان می‌دهد شرایط کارگران، شرایط سختی است.

لاریجانی اضافه کرد: باید با کارگرانی که وفادارانه برای انقلاب زحمت کشیده‌اند٬ رو راست بود و مشکلات موجود را با آن‌ها درمیان گذاشت تا راه حل ارائه شود؛ قطعاً اگر شرایط و وضع موجود با این کارگران انقلابی در میان گذاشته شود آنها خودشان برای حل مشکلات راه‌حل ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از بخش‌هایی که احتیاج به کمک مستمر دارد مسائل مربوط به کارگران است٬ چرا که وقتی کارگری شغلش را از دست می‌دهد آغاز مشکلات خانواده اوست؛ به خاطر همین مسئله است که بیمه بیکاری را پیش‌بینی کردیم و گفتیم بخشی از طرح هدفمندی یارانه‌ها به این بخش تعلق گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم جناب آقای دکتر ربیعی تلاش کنند٬ تا بیمه بیکاری در کشور ما پایدار شده و نگرانی اضطراب از جامعه کارگری رخت بردارند و این امری ضروری برای کشور است.

وی تصریح کرد: خوشحالیم از این جهت که امروز و در دولت فعلی برای حل مسائل کارگری گام‌هایی برداشته می‌شود و حتما این کار‌ها در مجلس شورای اسلامی مورد حمایت ماست؛ چه کارهایی در حوزه سازمان تامین اجتماعی و همین‌طور کار‌ها در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای چرا که همه این‌ها در حل مشکلات جامعه کارگری و مشکلات معیشتی آن‌ها موثر است.

لاریجانی گفت: جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی الحمدالله چون سابقه طولانی رابطه با کارگران از اول انقلاب را داشتند٬ آشنا با مشکلات آنها هستند و قطعاً بهتر می‌تواند این مشکلات را حل کند.

وی افزود: از این جهت که جناب آقای دکتر ربیعی مشکلات جامعه کارگران را می‌داند و خودشان از این بدنه هستند احتیاجی نیست که مشکلات کارگران را برای ایشان تعریف کرد و از این جهت می‌توان به بهتر شدن وضعیت کارگران امیدوار بود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه برادر با معرفتمان جناب آقای «اکبر شوکت» برخی از مشکلات سازمان تامین اجتماعی را گفتند، تصریح کرد: در دولت قبل و در سازمان تامین اجتماعی مشکلاتی بود چرا که این سازمان در دولت قبل خوب اداره نشد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی مربوط به دولت نیست٬ بلکه مربوط به کارگران است؛ مقداری از حقوق کارگران و مقداری از سهم کارفرما توسط این سازمان برداشته می‌شود٬ تا آتیه و آینده کارگران تامین شود؛ بنابراین برداشت امکانات مالی از سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه درست نیست، مگر اینکه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

لاریجانی با اشاره به مشکلاتی که از سازمان تامین اجتماعی دولت قبل به جای مانده٬ گفت: حتماً باید برای بدهی‌های به سازمان تامین اجتماعی فکری کرد٬ چون مرتباً بازنشستگی‌هایی در کشور انجام می‌شود و باید به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی کشور توجه کرد که البته محور این صندوق‌های بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: برای ۱۰ سال آینده هم مسائلی را می‌بینیم که امروز باید برای حل آن فکری کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه درمان سازمان تامین اجتماعی هم گام‌های خوبی برداشته شده و انجام طرح بیمه سلامت هم کار مهمی است و گام‌های بسیار خوبی برای آن برداشته شده است. امیدوارم نهضت بیمه سلامت ادامه پیدا کند٬ چون یک آرامش روانی را برای جامعه ایجاد کرده است. از وزارت بهداشت هم برای انجام این کار تشکر می‌کنیم؛ البته باید توجه داشته باشیم که این کار بزرگ در حوزه سلامت کشور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا موجب آرامش مردم شود.

وی گفت: امسال هم بودجه قابل توجهی را برای طرح بیمه سلامت در نظر گرفته‌ایم٬ که این نگرانی‌ها را از مردم برطرف کنیم.

لاریجانی با اشاره به بیمه قالیبافان نیز گفت: بیمه قالیبافان که البته اکثر آن‌ها در قم مشغول هستند در مجلس شورای اسلامی تصویب و یک سالی هم انجام شد٬ اما مشکلاتی ایجاد شد که انشاالله به زودی رفع می‌شود.

وی با اشاره به طرح بیمه کارگران ساختمانی هم گفت: طرح بیمه کارگران ساختمانی هم در مجلس توجه شده و پیگیری می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل مهم کشور ما امروزه بیکاری و سطح معیشت کارگران عزیز است گفت: متاسفانه تولید در کشور ما رونق ندارد و مشکل اصلی اقتصاد کشورمان دقیقاً همین جاست.

وی افزود: این خیلی جالب نیست که در کشور ما با این همه منابع خدادادی و این همه نیروی انسانی متخصص وضع تولید ما اینگونه باشد که امروز هست و این درد بزرگی است.

لاریجانی ادامه داد: تا کشوری مشکل تولید داشته باشد با قانون نوشتن مشکلات اقتصادی آن حل نخواهد شد؛ حتی اگر یارانه پرداختی را سه برابر کنیم و به مردم بدهیم اما مشکل تولید در کشور حل نشود مشکلات مردم کاسته نخواهد شد و از آن طرف تورم زیاد می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم می‌خواهند یک زندگی با کرامت داشته باشند٬ تصریح کرد: مردم ما می‌خواهند خودشان کار کنند و به اندازه کارشان درآمد داشته باشند؛ نمی‌خواهند دستشان را دراز کنند تا به آن‌ها صدقه داده شود؛ اقتصاد صدقه‌ای عزتی برای کشور نیست و مشکل اصلی ما که با دولت قبل داشتیم دقیقاً همین بود که به جای اینکه وقت خود را برای تولید و رونق تولید در کشور بگذارند به این کار‌ها می‌گذاشتند و بعد هم آن تورم را در کشور ایجاد کردند اما این دولت تلاش‌های خوبی کرد تا تورم را در کشور کنترل کند؛ این کار گام مهمی بود و ما در مجلس شورای اسلامی حتماً از این ایده و فکر حمایت می‌کنیم چرا که کار عاقلانه‌ای بود.

وی اضافه کرد: کشوری که در آن تورم لحظه‌ای باشد٬ هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند. البته امروز هم با تمام کارهای خوبی که شده باز هم درکشور رکود داریم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال خود در حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس فرمودند کار در اقتصاد کشور و تلاش برای رونق تولید مثل جهاد فی‌سبیل‌الله است نشان از اهمیت همین مسئله دارد.

وی افزود: مشکل امروز کشور ما رکود در تولید است و اگر وضعیت اقتصادی کشورمان درست شد بزرگ‌ترین عزتمندی هم در زندگی مردم ایجاد خواهد شد و به همین دلیل باید برای رونق تولید تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسابقه‌ای در ارتقای تولید کشور و مسابقه‌ای در خیرات و نیکی‌هاست چرا که تا تولید رونق نگیرد عزتمندی مردم نیز به دست نمی‌آید.

وی یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اقتصاد کشور باید مردمی شود٬ به این دلیل است که برای حل مشکلات اقتصادی و رونق تولید٬ راهی جز این وجود ندارد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مردم باید زندگی با کرامتی داشته باشند گفت: لایحه مبارزه با رکود که توسط دولت محترم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد قانون مهمی است و دغدغه‌ این است که گره‌های اقتصادی در کشور باز شود تا مردم راحت‌تر امکان سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی انقدر مسائل حاشیه‌ای در کشورمان مطرح می‌شود که از مسائل اصلی غافل می‌شویم؛ مسئله اصلی امروز کشور ما رونق تولید است و اگر می‌خواهیم خدمتی به انقلاب و کار مجاهدانه‌ای انجام بدهیم٬ همین است که برای رونق تولید در کشور گام برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دعواهای سیاسی خدمت به انقلاب نیست و البته در کشوری مثل کشور ما که آزادی و دموکراسی است اختلاف‌نظر امری طبیعی است اما نباید خیلی به حاشیه پرداخت.

وی تاکید کرد: والله، تالله و بالله که ما مسئله‌ای مهم‌تر از ایجاد رونق تولید و کمک به این کار در کشور نداریم و بقیه کار‌ها، کارهای حاشیه‌ای است؛ باید برای ایجاد رونق تولیدی در کشور یک وفاق عمومی در کل کشور شکل گیرد و تا این وفاق هم نباشد تولید و اقتصاد کشور سامان پیدا نمی‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه وجود رونق تولیدی موجب آرامش درونی است گفت: وقتی آرامشی در جامعه نباشد سرمایه‌گذار نمی‌آید سرمایه‌گذاری کند؛ دولت فعلی خیلی تلاش کرد که آرامش و امید را در این زمینه ایجاد کند و اگر کسی بخواهد کار بزرگی انجام دهد باید امید را به جامعه تزریق کند٬ چرا که جامعه‌ای که آرامش نداشته باشد نمی‌تواند کار بزرگ انجام دهد؛ همه باید احساس کنند فضای مستعدی برای سرمایه‌گذاری در کشور ما وجود دارد.

وی با اشاره به تعیین شعار (دولت و ملت – همدلی و همزبانی) از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال ۹۴ گفت: اگر رهبر معظم انقلاب همدلی و همزبانی دولت و ملت را مطرح کردند٬ برای این بود که کلید فعالیت‌های آینده‌نگر کشور در این محور نهفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن است کسانی به دولت انتقاداتی داشته باشند و این طبیعی است٬ اما اگر این اختلافات را تبدیل به کینه‌ای از دولت کنند این کار خلاف فرامین رهبری و خلاف حرکت تعیین شده از سوی ایشان است.

لاریجانی با بیان اینکه از ۱۸۰هزار میلیارد تومان سال گذشته، ۱۵۰هزار میلیارد تومان آن صرف بودجه‌های جاری و فقط ۳۰هزار میلیارد تومان آن صرف بودجه‌های عمرانی شد٬ گفت: کارهای عمرانی از جنس مردم است و می‌توان از حضور مردم در آن استفاده کرد؛ مردم علاقمند به سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها هستند و باید کمک کنیم این کار صورت گیرد؛ مثلاً در همین قم کارهایی مربوط به عمران و آبادانی است که مردم می‌توانند و می‌خواهند در آن‌ها مشارکت کنند منتها شهرداری و مسئولان استانی و شهری باید در این زمینه تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha