مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت:براساس پیش بینی های هواشناسی انتظار می رود تا پایان امروز سه شنبه از غلظت گرد و غبار در شرق کشور کاسته شود.

سلامت نیوز: مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت:براساس پیش بینی های هواشناسی انتظار می رود تا پایان امروز سه شنبه از غلظت گرد و غبار در شرق کشور کاسته شود.

مجید آزادی در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون میزان غلظت گرد و غبار در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش هایی از کرمان و شمال سیستان و بلوچستان در حال کاهش است.

وی اظهار کرد: پیش بینی ها نشان می دهد در 4 تا 5 روز آینده در منطقه شاهد وزش باد خواهیم بود اما به صورت سیستمی توان و جهت آن به گونه ای نیست که گرد و غبار ایجاد و استان ها را درگیر کند.

مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی ادامه داد: البته ممکن است به صورت محلی و پراکنده وزش باد موجب بروز گرد و غبارهایی در حد محدود و محلی شود اما تا 4 و 5 روز آینده در سطح وسیع گرد و غبار نخواهیم داشت.

آزادی گفت: همچنین در این مدت بارش قابل ملاحظه با یک سیستم قوی بارشی در کشور پیش بینی نشده است اما بارندگی هایی به صورت پراکنده در شمال و برخی از ارتفاعات را شاهد خواهیم بود.

هفته گذشته پدیده گرد و غبار برخی استان های کشور از جمله ایلام، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه و خوزستان را درگیر کرده بود.

چند سالی است پدیده ریزگرد بیش از 20 استان کشور را درگیر کرده است که بنا به اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، بیشترین منشاء آن خارجی و از کشورهای عراق، عربستان، اردن و بخشی از صحرای آفریقا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha