یک متخصص طب سنتی گفت: امروزه حجامت با زیاده‌روی‌هایی همراه است و به خاطر منافع مادی سوءاستفاده‌هایی می‌شود و به هر شکل بیمار را حجامت می‌کنند.

سوءاستفاده از حجامت به دلیل منافع مالی

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی گفت: امروزه حجامت با زیاده‌روی‌هایی همراه است و به خاطر منافع مادی سوءاستفاده‌هایی می‌شود و به هر شکل بیمار را حجامت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, رضا منتظر متخصص طب سنتی درباره حجامت اظهار داشت: امروزه حجامت با زیاده‌روی‌هایی همراه شده است.

به گفته وی بعضی مراکز به هر شکل برای هر بیمار حجامت می‌کنند. از دیدگاه طب سنتی حجامت باید بر اساس مزاج شناسی باشد چرا که حجامت برای افراد گرم مزاج مفید تر است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: امروزه برخی افراد به خاطر منافع مادی سوءاستفاده‌هایی از حجامت می‌کنند. مثلاً ما علاوه بر طب سنتی قائل به طب اسلامی هم هستیم. جایگاه حجامت در طب اسلامی رفیع است و روایاتی هم در این زمینه آمده است.

منتظر افزود: در روایت از امام رضا آمده است که حجامت را در 7 حزیران یا 14 حزیران از دست ندهید که حزیران تقریباً 30 خرداد و 6 تیرماه است اما بعضی‌ها تبلیغاتی می‌کنند که دهه یا هفته حزیران که با علم و روایت سازگار نیست.

بدن افراد امروز نسبت به 1000 سال پیش بیشتر به حجامت نیاز دارد

وی ادامه داد: حجامت جزو بزرگی از طب سنتی است. دلیل علمی داریم که در شرایط امروز ما بدن افراد خیلی بیشتر از 1000 سال قبل نیاز به حجامت دارد. البته یک لجاجت هم در برابر حجامت هست.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: در طب سنتی مراحل درمان داریم که از اصلاح تغذیه شروع می‌شود, بعد داروهای گیاهی، داروهای مفرده, داروهای مرکب و در آخر اعمال یداوی.

منتظر خاطرنشان کرد: ما با مدیریت کار و علمی بودن و استدلالی بودن مشکلی نداریم. ولی جلوی محقق هم در زمینه طب سنتی گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha