سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 146044

سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می شود، بیش از هر ماده دیگری در بروز رفتارهای عصبی نقش دارد.

سلامت نیوز: سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می شود، بیش از هر ماده دیگری در بروز رفتارهای عصبی نقش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، محققان در مطالعه ای جدید با بیان این نکته که افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی با نام های گلوتامات و سروتونین باعث افزایش رفتارهای عصبی در موش های نر می گردد، اظهار داشتند که چنین اتفاقی دلیل احتمالی خشونت و رفتارهای عصبی در مردان است.

رفتارهای عصبی در بسیاری از جانوران نر به عنوان یک رفتار تکاملی دیده می شود که در واقع در رقابت برای جفت گیری، غذا و لانه از آن استفاده می کنند. با این حال محققان می گویند در صورتی که این رفتار حالت شدید به خود بگیرد می تواند مخرب باشد.

سروتونین ( Serotonin) یا هیدروکسی‌تریپتامین نوعی انتقال‌دهنده‌های عصبی از نوع مونوآمینه اسید بیوژنیک است. به لحاظ بیوشیمی از مشتقات تریپتوفان می‌باشد. سروتونین به طور اهم در دستگاه گوارش، پلاکت‌ها و سیستم عصبی مرکزی حیوانات و همین‌طور انسان یافت شده است. این ماده نزد افکار عمومی به عنوان جاری کننده ی «احساس خوب» شناخته شده است.

مطالعه اخیر نشان می دهد که سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می شود، بیش از هر ماده دیگری در بروز رفتارهای عصبی نقش دارد. گلوتامات نیز به عنوان یکی از انتقال دهنده های عصبی، می تواند در این روند نقش بازی کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha