معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری شیگلوز تاکنون هیچ موردی از مرگ را در کشور نداشته است و شایعاتی که در این مورد پخش شده بی‌اساس است.

سلامت نیوز: معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری شیگلوز تاکنون هیچ موردی از مرگ را در کشور نداشته است و شایعاتی که در این مورد پخش شده بی‌اساس است.

محمود نبوی در گفت و  گو با فارس، گفت: تعداد مبتلایان بیماری شیگلوز که یک نوع اسهال خونی است همان طور که قبلاً اعلام شده بیش از هرار نفر است اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نیست.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: این بیماری تاکنون هیچ مورد مرگی نداشته است و همه متبلایان با تشخیص به موقع درمان شده یا تحت درمان هستند.

وی ادامه داد:‌ این بیماری که مواردی از ابتلا به آن در برخی استانها به خصوص دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری مشاهده شده، تحت کنترل است و عامل آن مصرف سبزی و صیفی جات آبیاری شده با فاضلاب بوده است.

نبوی گفت: به مردم توصیه می کنیم، هر گونه سبزی و صیفی را قبل ار مصرف حتماً پاکسازی، شست و شو و ضد عفونی کنند و ۵ مرحله استاندارد گندزدایی را برای این اقلام رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha