در جلسه 278 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و با رای مثبت اعضا، دکتر باقر لاریجانی به سمت رئیس هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت منصوب شد.

سلامت نیوز: در جلسه 278 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و با رای مثبت اعضا، دکتر باقر لاریجانی به سمت رئیس هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت منصوب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب و با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف گفت: ثبت نام در دانشگاه ها برای مراسم اعتکاف از قریب به یک ماه پیش آغاز و با سرعت ظرفیت تکمیل شد و هم اکنون ما با خیل عظیم جمعیت مشتاق روبرو هستیم که امکانات، جواب پذیرایی از این خیل عظیم را نمی دهد.

وی افزود: واقعا این استقبال از مراسم معنوی اعتکاف ظرفیت معنوی دانشگاه‌های کشور را نشان می دهد و باید همه ما شاکر و حامی این جریان مبارک باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ابراز رضایت و خرسندی رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» از برگزاری این آئین معنوی در سطح کشور و بویژه دانشگاه‌ها، بزرگترین پاداش برای برگزار کنندگان این مراسم عظیم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان گفت: مراسم اعتکاف به طور اعم و مراسم اعتکاف دانشجویی به طور اخص سرشار از صحنه های زیبای معنوی است.

تبیین سازوکار اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و با الگو گیری از سند نقشه جامع علمی کشور، سازوکار اجرای این سند به خوبی تبیین شده است.

بعد از سخنان حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، با توجه به انتصاب دکتر باقر لاریجانی به سمت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با رای مثبت اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، وی به ریاست هیئت مرکزی جذب این وزارتخانه انتخاب شد.

در ادامه یکی از اعضا با اشاره به برگزاری برخی از کرسی های آزاداندیشی در یکی از دانشگاه‌های کشور، خواستار اجرای کامل و بدون کاستی آئین نامه مصوب این کرسی ها شد.

اعضا همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حفظ نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها را مستلزم رعایت کامل اخلاق اسلامی در رقابت های سیاسی و دوری از هرگونه تخریب و رفتار غیر قانونی دانستند.

پس از ارائه نظرات اعضا، بحث و بررسی پیرامون اصلاح ماده واحده «برگزاری کرسی های آزاد اندیشی» آغاز شد و اعضا ضمن تاکید بر حق دادخواهی افرادی که حیثیت مادی یا معنوی آن ها به هر نحوی در کرسی های آزاد اندیشی مورد تعرض قرار میگیرد، بر رعایت ساز و کار تخصصی در این زمینه نیر تاکید کردند.

بخش دیگری از نظرات ارائه شده توسط اعضا به شرح ذیل است: رعایت تفکیک بین تخلف و جُرم، باز بودن مسیر برگزاری کرسی های آزاداندیشی توسط همه نیروهای معتقد به اصل نظام بدون در نظر گرفتن سلایق متفاوت آن‌ ها در این مسیر، رعایت خط قرمزهایی مانند فتنه در برگزاری کرسی‌ها، تشکیل نهادهای داوری به منظور رفع اختلافاتی که در باره کرسی‌های آزاد اندیشی ایجاد می شود و احتراز از جهت گیری کاملا سیاسی در این کرسی‌ها و طرح مباحث اجتماعی و فرهنگی در کرسی‌های آزاد اندیشی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی،در پایان جلسه و بعد از بحث و بررسی‌های صورت گرفته اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصویب کردند که نظرات ارائه شده توسط افراد در کرسی‌هایی که طبق ضوابط مصوب تشکیل می شود، نباید مستند احراز یا رد صلاحیت آن فرد در مراجع ذیربط قرار گیرد و همچنین تعقیب کیفری این افراد با شکایت افراد حقیقی و یا حقوقی مستلزم موافقت هیئت سه نفره نظارت آن دانشگاه یا مرکز آموزشی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha