معاون غذا و داروی وزارت بهداشت تبلیغات رسانه ای در حوزه دارو را ممنوع اعلا م کرد .

 به گزارش خبرنگار سلامت نیوز دکتر رسول دیناروند در همایش سراسری ساماندهی تبلیغات در حوزه سلامت ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت : شرکت های دارویی فقط می توانند محصولات خود را برای جامعه پزشکی معرفی و تبلیغ کنند.

وی گفت : نهضت اقتصاد بازار که  در همه کشورهای جهان در حال پیشرفت است مبتی بر رقابت است   و در یک شرایط رقابتی ، تبلیغات نقش مهمی بازی می کند . اساسا سمبل های تبلیغاتی نشانه پویایی و پیشرفت در یک کشور به حساب می آیند .

دکتر دیناروند افزود : اگرچه القاء نیاز در تبلیغات اقتصادی یک ضرورت است اما این کار در حوزه سلامت خطرناک بوده  و ممکن است آثار سوئی بر جا بگذارد . همچنین مقوله سلامت با کالاهای مورد نیاز دیگر متفاوت است و  به طور کلی تبلیغات در حوزه سلامت باید محدود باشد.

وی خاطر نشان کرد : مکمل های غذایی  بر اساس قوانین موجود وزارت بهداشت اجازه ادعای درمانی در تبلیغ را ندارند و اساسا مجوز آنها به عنوان دارو صادر نشده است.

معاون وزیر بهداشت گفت :   تبلیغات در حوزه سلامت در شرایط کنونی غیر علمی صورت می گیرد و همه نهادها و وزارتخانه های ذی ربط باید در جهت علمی و البته محدود کردن آن حرکت کنند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha