رئیس کمیسون بهداشت مجلس ، کارشناسی و نظارت بر تبلیغات در حوزه سلامت را از وظایف سازمان نظام پزشکی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز دکتر صدر در همایش سراسری ساماندهی تبلیغات رسانه ای در حوزه سلامت اظهار داشت : بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، تنظیم و نظارت بر تبلیغات پزشکی در حیطه وظایف سازمان نظام پزشکی است  .

وی گفت : در همین راستا در شورای عالی سلامت نیز به غیر از 12 وزیر ، رییس سازمان صدا و سیما و رئیس نظام پزشکی هم حضور دارند تا از جمله  مسائل تبلیغات در حوزه سلامت را پیگیری کنند . کنترل تبلیغات نوشابه یکی از کارهای بود که توسط این شورا انجام شد.

رییس سازمان نظام پزشکی افزود: وزارت ارشاد بر شیوه های تبلیغاتی حق نظارت دارد اما مقوله سلامت در تبلیغات باید کارشناسی شود که این وظیفه نظام پزشکی است و طبق قوانین این سازمان برای هرگونه تبلیغات پزشکی باید مجوز قانونی آن صادر شود . ما در این زمینه توافق نامه ای با وزارت ارشاد امضاء کردیم که باید ابلاغ شود.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که مداخله در امر سلامت جامعه توسط افرادی که صلاحیت ندارند صورت می گیرد مثلا در برخی از آرایشگاهای زنانه در زمینه زیبایی و بهداشت پوست و مو اقدامات درمانی انجام می شود که بسیار خطرناک است.

دکتر صدر گفت : در جهان امروز تبلیغات ،ابزار مناسبی برای فرهنگ سازی است اما در حوزه سلامت این مساله باید کنترل شود تا آثار سوء آن به سلامت مردم آسیب نرساند. ما در سازمان نظام پزشکی مصوبه ای تدوین کردیم که بر اساس آن کمیته ای تشکیل شد تا ادعاهای پزشکی را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند .

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان از وزارت ارشاد خواست تا برای ساماندهی تبلیغات در حوزه سلامت ، توافقنامه موجود را ابلاغ نماید.

 

 


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha