در پی تجمع ١٠٠ نفره‌ای از داروسازان و دانشجویان داروسازی كه روز گذشته در مقابل انجمن داروسازان و در اعتراض به میزان دستمزد دریافتی برگزار شد، برخی صاحبان داروخانه‌ها در شهر تهران اذعان داشتند كه دستمزد داروسازان در داروخانه‌ها، نه توسط صاحب داروخانه بلكه بنا بر توافق مشترك انجمن داروسازان با نماینده دولت و شورای عالی كار تعیین شده است.

اعتراض داروسازان به میزان دستمزد

سلامت نیوز: در پی تجمع ١٠٠ نفره‌ای از داروسازان و دانشجویان داروسازی كه روز گذشته در مقابل انجمن داروسازان و در اعتراض به میزان دستمزد دریافتی برگزار شد، برخی صاحبان داروخانه‌ها در شهر تهران اذعان داشتند كه دستمزد داروسازان در داروخانه‌ها، نه توسط صاحب داروخانه بلكه بنا بر توافق مشترك انجمن داروسازان با نماینده دولت و شورای عالی كار تعیین شده است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،این اعلام در حالی است كه روز گذشته و بنا بر یك فراخوان در شبكه‌های اجتماعی، حدود ١٠٠ نفر از داروسازان و دانشجویان داروسازی با حضور اعتراض‌آمیز در مقابل انجمن داروسازان اعلام كردند كه «حقوق ماهانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای یك داروساز در تهران كم است و نارضایتی داروسازان از حقوق‌های دریافتی باعث شده كه داروخانه‌داران، استخدام افراد غیر داروساز با حقوق‌های كمتر را جایگزین داروسازان كنند.»

بنا بر اظهار برخی معترضان، سال گذشته به طور متوسط به ازای هر ساعت كار یك داروساز در یك داروخانه ١٣ هزار و ٥٠٠ تومان پرداخت می‌شد كه جمع این رقم به ازای ٤٤ ساعت كار در هفته و ١٧٦ ساعت كار در ماه حدود ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار تومان بود، اما امسال حقوق یك ساعت كار داروساز و مسوول فنی داروخانه با افزایشی بسیار كمتر از نرخ تورم به حدود ساعتی ١٦ هزار و ٢٠٠ تومان افزایش یافته كه برای ١٧٦ ساعت در ماه حدود دو میلیون و ٨٠٠ هزار تومان می‌شود.

یك داروخانه‌دار در شهر تهران و در واكنش به این اعتراض تاكید كرد كه بنا بر قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای كه از سوی وزارت بهداشت تصریح شده، به كار‌گیری فرد غیر داروساز در داروخانه خلاف قانون است و هیچ داروخانه‌ای هم بدون داشتن داروساز اجازه فعالیت ندارد و بنابراین، ادعای معترضان نسبت به بكارگیری افراد غیرداروساز برای پرداخت‌های كمتر وجود ندارد. داروخانه‌دار دیگری هم  چنین گفت: «دستمزد را ما تعیین نكرده‌ایم. دولت تعیین كرده اما صاحب داروخانه موظف به پرداخت این دستمزد است. دولت امسال افزایش دستمزدها را در حدود ١٧ درصد در نظر گرفته اما داروسازان معترض چندین و چند برابر این عدد را می‌خواهند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha