نایب رئیس انجمن شنوایی شناسی گفت: برخی از تعرفه‌ها در این حوزه کاهش یافته و مواردی نیز افزایش داشته است، اما در این حوزه همچنان با مشکلات مواجه هستیم.

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن شنوایی شناسی گفت: برخی از تعرفه‌ها در این حوزه کاهش یافته و مواردی نیز افزایش داشته است، اما در این حوزه همچنان با مشکلات مواجه هستیم. 

سعید ملاری نایب رئیس انجمن شنوایی شناسی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود:‌ تعرفه‌های انجمن شنوایی شناسی بر اساس کتاب ارزش‌های نسبی است که تغییرات  این حوزه در آن ایجاد و ابلاغ شده است. چند مورد با افزایش نرخ تعرفه مواجه و در موارد دیگری نیز کاهش نرخ تعرفه دیده شده است. آزمایش‌های ADR و ASSR در گذشته به صورت ترکیبی با یکدیگر انجام و به عنوان یک خدمت در نظر گرفته می‌شد، اما در حال حاضر این دو  آزمایش تفکیک و مجزا شده است.

وی در ادامه افزود: ارزیابی پایه آزمایش ادیومتری در گذشته به شکل تفکیک شده نبود و ویژه در غربالگری که در ویرایش جدید تفکیک شده است.
ملایری عنوان کرد: نرخ قدیمی هر کدام از آزمایش‌های ADR و ASSR صد هزار تومان بوده، اما در حال حاضر با  تفکیک این ‌آ‍زمایش‌ها از یکدیگر نرخ فعلی آزمایش ADR به هشتاد هزار تومان کاهش یافته و ASSR نیز با همان نرخ قبلی تعرفه‌گذاری شده است.
وی اظهار کرد: به طور کلی در بخش شنوایی شناسی تغییرات زیاد نبوده و مستقل دیده شدن ADR و ASSR سبب شده تا ابهام پرداخت تعرفه که در گذشته مطرح بوده، رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha