وزیر بهداشت از برنامه جدید نظارت بر وضعیت تولید و توزیع غذا در کشور خبر داد و گفت: اخباری که در مورد وضعیت غذا و کیفیت آن در کشور وجود دارد، نگران‌کننده است و تمام دستگاه‌ها و سیاست‌گذاران باید ما را همراهی کنند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از برنامه جدید نظارت بر وضعیت تولید و توزیع غذا در کشور خبر داد و گفت: اخباری که در مورد وضعیت غذا و کیفیت آن در کشور وجود دارد، نگران‌کننده است و تمام دستگاه‌ها و سیاست‌گذاران باید ما را همراهی کنند.

سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس، گفت: گام بعدی در طرح تحول نظام سلامت در حوزه غذا خواهد بود به طوری که برنامه‌ای برای نظارت درقالب تقویت بهداشت محیط خواهیم داشت.
وی ادامه داد: این برنامه جدی و مفصل است و امیدواریم قوه قضائیه در این راستا به ما کمک کند تا بتوانیم ساماندهی مناسبی را در مورد اغذیه‌فروشی‌ها، شرکت‌های صنعتی که غذای مردم را تولید می‌کنند و هم  در بخش سنتی داشته باشیم.
وزیر بهداشت گفت: برنامه‌ای که در حوزه غذا خواهیم داشت با آنچه که تا کنون 20 یا 30 سال گذشته اجرا شده متفاوت خواهد بود و سازمان غذا و دارو به بخش بهداشت توجه بیشتری خواهد داشت.
هاشمی تصریح کرد: از نظر ارتقای کیفیت غذا این برنامه طراحی شده که کار بسیار سختی است چون بازدارنده است و اخباری که در مورد وضعیت غذا و کیفیت آن در کشور وجود دارد باید گفت نگران‌کننده است.
وی افزود: بنابر این ضرورت دارد که همه برای کیفیت غذا کمک کنند یعنی نباید فقط یک دستگاه آن هم وزارت بهداشت مامور باشد. بلکه حتما باید قوه قضائیه کمک کند مجلس همراهی کند و سایر سیاست‌گذاران نیز به کمک ما بیایند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: در این زمینه کمک رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد تا از این که آنچه مردم می‌خورند و می‌آشامند مطمئن باشند که ضرری برایشان نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha