معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:کارگاه های بزرگ ساختمانی درون شهری یکی از دلایل بروز آلودگی صوتی در کلان شهرها به ویژه تهران هستند.

سلامت نیوز: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:کارگاه های بزرگ ساختمانی درون شهری یکی از دلایل بروز آلودگی صوتی در کلان شهرها به ویژه تهران هستند.

معصومه ابتکار در گفت و گو با ایرنا افزود: کارگاه های بزرگ ساختمانی بر اساس قانون باید تابع ضوابط ساخت و ساز باشند که توجه به عدم بروز آلودگی صوتی یکی از این ضوابط است.

وی تاکید کرد:با هدف کاهش آلودگی صوتی در کلان شهرها به ویژه تهران، شهرداری ها در اجرا و اعمال ضوابط ساخت و سازها دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:شهرداری ها به عنوان ناظران اصلی بخش ساخت و ساز و مدیریت شهری باید در اعمال و اجرای ضوابط دقت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه آلودگی صوتی در کلان شهرها مشکل ساز است افزود: این موضوع همواره مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست بوده است بر این اساس استانداردهای مربوط به آلودگی صوتی بازنگری و به دستگاه های ذیربط اعلام شد.

ابتکار گفت: یکی دیگر از منابع ایجاد آلودگی صوتی خودروها هستند از این رو اجرای استانداردهای مربوط به این بخش در خودروسازی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تاکید کرد: فرایند اجرای استانداردهای آلودگی صوتی در روند ساخت خودروها باید با دقت نظارت شود.

آلودگی صوتی امواجی است که در شرایط مکانی و زمانی ویژه بر فعالیت موجودات زنده به ویژه انسان تاثیر گذاشته و می تواند عوارض متعدد جسمی و روحی به خصوص اختلال در اعصاب شنوایی ایجاد کند.

واحد اندازه گیری آلودگی صوتی  دسیبل است و آستانه تحمل گوش انسان حدود 130 دسیبل است که در بسیاری کلان شهرها به علت رعایت نکردن حد استاندارد صوت بیشتر از حد تعیین شده است.

آلودگی صوتی مشکلاتی را برای انسان و دیگر جانداران ایجاد می کند، به عنوان نمونه چنانچه فردی در 8 ساعت به طور مداوم در معرض سرو صدای بالای 70 دسیبل قرار گیرد، فشار خون وی 5 تا 10 میلیمتر جیوه افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha