عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت دسترسی مردم به عدالت در سلامت در سال 94 گفت: علی رغم اجرای طرح تحول سلامت در سال گذشته و ادامه اجرای آن در سال جاری هنوز با عدالت در سلامت فاصله داریم.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت دسترسی مردم به عدالت در سلامت در سال 94 گفت: علی رغم اجرای طرح تحول سلامت در سال گذشته و ادامه اجرای آن در سال جاری هنوز با عدالت در سلامت فاصله داریم. 

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در چند سال گذشته بار ناشی از پرداخت هزینه های سلامت بر عهده مردم بود که این هزینه ها از جیب مردم پرداخت می شد و پس از اجرای طرح سلامت عدالت در پرداخت هزینه ها و دسترسی مردم به خدمات سلامت اجرا می شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه با بیان اینکه با عدالت واقعی در سلامت فاصله داریم، گفت: رسیدن به عدالت در سلامت در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و تحقق این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن کاهش پرداخت هزینه ها از سوی مردم است.
وی افزود: همچنین باید شرایطی فراهم شود تا افزایش تعرفه های پزشکی به طور معقول انجام شود و وزارت بهداشت در این حوزه نظارت های جدی داشته باشد.این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت بازنگری کتاب ارزش‌گذاری خدمات نسبی از سوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه عدم توازن در افزایش تعرفه‌ ها بین جامعه پزشکی موجب اختلافاتی می شد که با وجود تلاش مسئولان این انتقاد بر دولت همچنان باقیست و ادامه چنین روندی موجی از نارضایتی را در جامعه پزشکی به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha