یك تیم تحقیقاتی گلاسكو در صدد است، بزرگترین آزمایش تحقیقاتی روی نحوه درمان علائم سكته مغزی با كمك سلول‌های بنیادی را انجام دهد.

به گفته محققان در این آزمایش بزرگ ارزیابی خواهد شد كه آیا می‌توان از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماران مبتلاء به سكته مغزی استفاده كرد؟

این پژوهشگران امیدوارند كه با انجام چنین آزمایش بزرگی كشور انگلیس را در ردیف اول بهره‌گیری از روش درمانی با سلول‌های بنیادی برای معالجه این بیماری علاج ناپذیر، قرار دهد.

در این روش سلولهایی كه از جنین انسان گرفته شده‌اند به درون مغز افراد بیمار تزریق خواهد شد.

پژوهشگران امیدوارند كه در این روش، سلولها بتوانند دوباره نواحی از مغز را كه در اثر سكته آسیب دیده اند، ترمیم كنند و به این ترتیب توان حركت و تواناییهای ذهنی در این بیماران افزایش پیدا كند. در حال حاضر اروپا تبدیل شدن به یك مركز طب سلولهای بنیادی و احیاكننده است كه برای محققان بسیار شگفت انگیز است.

این آزمایش بزرگ قرار است از اواسط سال جدید میلادی آغاز شود.

در ابتدای این آزمایش چهار گروه سه نفری از بیماران داوطلب طی یك دوره دو ساله تحت آزمایش قرار خواهند گرفت.

پزشكان در ابتدا بی‌خطر بودن و ایمنی این روش را مورد آزمایش قرار خواهند داد، اما این احتمال هم وجود دارد كه برخی از بیماران از مزایای شیوه درمانی فوق بهره‌مند شود.

در ابتدا درمان با تزریق دوز كم سلول‌های بنیادی آغاز می‌شود، اما به تدریج دوز آن افزایش خواهد یافت، این آزمایشات تا رسیدن به نتیجه نهایی و كارآمد ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha