مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت از رسیدگی به پرونده جابه‌جایی نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران خبر داد.

سلامت نیوزمدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت از رسیدگی به پرونده جابه‌جایی نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،‌ دکتر سیدمحمدحسین میردهقان ضمن اعلام این خبر گفت: در پی دستور وزیر بهداشت و به منظور رسیدگی به موقع به تخلفات براساس آیین‌نامه تاسیس بیمارستان‌ها، پرونده جابه‌جایی نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و به موجب مفاد آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود ضمن تذکر کتبی به رئیس بیمارستان به استناد بند الف ماده 33 و بند الف ماده 12 آیین نامه تاسیس بیمارستان‌ها، بیمارستان به دادسرای ویژه جرایم پزشکی معرفی شد.

میردهقان افزود: در این پرونده، براساس مصوبات کمیسیون قانونی ماده 20، صلاحیت مسئول فنی بیمارستان مذکور به مدت 2 سال به حالت تعلیق درآمد و نامبرده به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی معرفی شد. پرونده این بیمارستان طبق مصوبه کمیسیون 11 دانشگاه علوم پزشکی ایران به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: نظارت بر کلیه امور فنی، خدمات پزشکی، پیراپزشکی بیمارستان و پاسخگویی در ارتباط با اقدامات انجام شده مطابق با قوانین و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به عهده مسئولین بیمارستان‌هاست. تاکید بر ضرورت حضور و نظارت مستمر مسئول فنی در شیفت مربوطه و نظارت بر انتخاب و به کارگیری و فعالیت نیروی انسانی واجد شرایط و از وظایف قانونی مسئولین بیمارستان هاست.

به گفته وی، رسیدگی به موقع به شکایات بیماران در امور فنی و پاسخگویی به موقع به آنها و نظارت بر گزارش دهی صحیح نیز از وظایف مسئولین بیمارستان است.

بررسی پرونده جابجایی جسد در یکی از بیمارستان‌ها

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان همچنین درخصوص موضوع جابجایی تحویل جسد در یکی از بیمارستان‌های وابسته به نهادهای عمومی گفت: این پرونده در حال بررسی است و در اسرع وقت نتایج آن اعلام خواهد شد.

اعلام علت فوت تکنیسین‌ اتاق عمل از طریق مراجع ذیصلاح

 میردهقان همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی فوت یکی از تکنیسین‌های اتاق عمل در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران، گفت: روز هفتم اردیبهشت همکاران یکی از پرسنل اتاق عمل در یکی از بیمارستان های خصوصی متوجه تاخیر وی در حضور در محل کار می شوند که با پی گیری موضوع، بلافاصله بیمار را که دچار ایست قلبی – تنفسی شده بودن از سرویس بهداشتی بیمارستان خارج نموده و شروع به عملیات احیاء قلبی – ریوی (CPR) می‌کنند.

وی گفت: متاسفانه با وجود یک ساعت تلاش تیم درمانی بیمارستان احیای قلبی – ریوی موثر واقع نمی شود و وی فوت می کند. علت این حادثه نیز از طریق مراجع ذیصلاح در حال بررسی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha