چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 146111

کودک مبتلا به این عفونت باید از هرگونه تماس جسم خارجی با چشم خود خودداری کرده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد.

سلامت نیوز: کودک مبتلا به این عفونت باید از هرگونه تماس جسم خارجی با چشم خود خودداری کرده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد.

محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شایع‌ترین عفونت‌های چشم در کودکان التهاب ملتحمه است که به قرمزی و حالت ریزش اشک و تورم پلک‌ها و ترشحات مکرر خلاصه می‌شود. در درمان عفونت‌های چشمی و ویروسی باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به عفونت‌های باکتریایی به عمل آید.
وی در ادامه افزود: عفونت‌ها غالباً مسری هستند و باید از ایجاد هر گونه تماس با کودک مبتلا خودداری کرد و تا زمان برطرف شدن علائم کودک از رفتن به مدرسه و مهدکودک خودداری شود. معمولاً پاک نمودن چشم مبتلا با پارچه مرطوب و گرم و انجام کمپرس سرد از اقداماتی است که والدین می‌توانند انجام بدهند و تجویز قطره‌های آنتی‌بیوتیک در عفونت‌های باکتریایی رایج است.
کی‌پور عنوان کرد: عمدتاً ترشحات چرکی زرد رنگ در موارد عفونت‌های باکتریایی چشم مشاهده می‌شود و در عفونت‌های ویروسی عمدتاً ترشحات شفاف می‌باشد و بسته شدن مجرای اشکی هم از عفونت‌های چشم در نوزادان و کودکان که باید تحت نظر متخصصین باشد.
وی بیان کرد: انجام ماساژ کیسه اشکی توسط والدین توصیه می‌شود. در صورت رفع نشدن انسداد تا بین 18 ماهگی باید کودک تحت عمل سونداژ قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha