رئیس کنگره بین‌المللی هپاتیت ایران با اشاره به اینکه تمام معتادانی که حتی یک بار تزریق داشتند باید آزمایش هپاتیت انجام دهند، گفت: هشدار به آرایشگاه‌ها برای پیشگیری از بیماری‌ها داده شده است زیرا آنها در شیوع بیماری‌های خونی نقش دارند.

سلامت نیوز:  رئیس کنگره بین‌المللی هپاتیت ایران با اشاره به اینکه تمام معتادانی که حتی یک بار تزریق داشتند باید آزمایش هپاتیت انجام دهند، گفت: هشدار به آرایشگاه‌ها برای پیشگیری از بیماری‌ها داده شده است زیرا آنها در شیوع بیماری‌های خونی نقش دارند.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید موید علویان در نشست خبری ششمین کنفرانس بین‌المللی هپاتیت که خردادماه در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این کنگره 40 استاد مطرح بیماری‌های مطرح کبدی از کشورهای مهمی چون ایتالیا، آلمان و استرالیا حضور می‌یابند. 

وی با اشاره به برگزاری 30 پنل تخصصی در ششمین کنفرانس بین‌المللی هپاتیت عنوان کرد: بعد از برگزاری این کنگره جلسات آموزشی نیز برای مردم خواهیم داشت زیرا معتقدیم آموزش به مردم جامعه را از نظر سلامتی گارانتی می‌کند.

* هشدار به آرایشگاه‌های زنانه

علویان در ادامه به مخاطرات بیماری هپاتیت در شغل آرایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: آرایشگاه‌ها علی‌الخصوص آرایشگاه‌های زنانه نقش مهمی در شیوع بیماری و همچنین پیشگیری دارند زیرا ارتباط کاری آنان با خون وجود دارد. بنابراین جزواتی را در این زمینه برای آرایشگاه‌ها ارسال شد.

رئیس  کنفرانس بین‌المللی هپاتیت ایران ادامه داد: براین اساس باید مردم توجه کنند وقتی به یک آرایشگاه به خصوص آرایشگاه زنانه می‌روند توجه کنند که رعایت مسائل بهداشتی در آن آرایشگاه صورت پذیرد بنابراین جامعه‌ای که نمی‌خواهد بیمار شود باید آگاهی آن افزایش یابد.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره شیوع بیماری‌های کبدی در کشور عنوان کرد: به هر حال شیوع بیماری‌ها و درمان آن نسبت به گذشته تسهیل یافته است به طوری که شیوع هپاتیت به زیر نیم‌درصد کاهش یافته است البته در مورد کبد چرب نیاز به تغییر سبک زندگی است ولی تغییر فرهنگ‌ها همیشه کار سختی بوده و  یک نسل طول می‌کشد زیرا امروز فرزندان ما مانند ما غذا نمی‌خورند و فست‌فود مصرف می‌کنند. 

علویان در ادامه توضیحات خود خاطرنشان کرد: از طرف دیگر شهر‌نشینی، تنبلی، زمان ناکافی و موارد دیگر مزید علت شده است تا مردم غذای آماده مصرف کنند. بنابراین کبد چرب داستان جامعه است، براین اساس باید مردم روغن سالم مصرف کنند و روغن‌های کنجد و زیتون استفاده کنند، برنج و نان کمتر بخورند ولی سبزیجات و ماهی بیشتر مصرف کنند و حتما سالادها را بدون سس مصرف کنند که در این زمینه وزارت بهداشت و شبکه هپاتیت تلاش‌های زیادی کرده است ولی عمده این برنامه‌ها باید در جامعه سوق پیدا کند که یکی از بهترین راه‌حل‌های آن آموزش معلمان به دانش‌آموزان در مدارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha