نپال برای قربانیان زلزله اخیر که در آن بیش از 5000 نفر جان خود را از دست داده‌اند سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

سلامت نیوز: نپال برای قربانیان زلزله اخیر که در آن بیش از 5000 نفر جان خود را از دست داده‌اند سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «سوشیل کویرالا» نخست وزیر نپال می‌گوید که دولت هرچه در توان دارد برای مقابله با این بحران انجام می‌دهد اما ابعاد فاجعه در حدی است که رسیدگی به آن خارج از توان دولت است.

امدادگران هنوز برای کمک‌رسانی به نواحی دورافتاده‌ی هیمالیا در تلاش هستند. بارندگی شدید، وضعیت صدها هزار نفر را که در هوای آزاد چادر زده‌اند بدتر کرده است. سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که هشت میلیون نفر در 39 ناحیه در اثر این زلزله 7.8 ریشتری خسارت و آسیب دیده‌اند و بیش از 10 هزار نفر هم مجروح شده‌اند. 18 کوهنورد نیز در میان کشته‌ها هستند که در ایستگاه اول اورست طعمه بهمن شدند.

نخست وزیر نپال ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور گفت که فقدان تجهیزات و خدمه ماهر بدان معنی است که به درخواست‌ها برای نجات که از هر گوشه بلند می‌شوند نمی‌توان پاسخ داد.

به گزارش بی‌بی‌سی، همچنین پس‌لرزه‌ها و رانش زمین در نواحی دورافتاده کوهستانی در اطراف کانون زمین لرزه باعث اختلال در تلاش‌های امداد و نجات شده است.

«سیتا گورونگ» از ساکنان روستای «لاپو» گفت: زمین دایما می‌لرزد. هر بار احساس می‌کنیم که می‌خواهد ما را ببلعد و خواهیم مرد. می‌خواهیم از اینجا برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha