خبری دیدم که ستاد دیه دارد 60 معلم بدهکاررا از زندان نجات می دهد . آیا به نظر شما این آمار تکان دهنده نیست؟در دوران معصومین ما وضع معلمین چنین بود؟آیا کشورهای پیشرفته با معلمین بدهکار و خمود و خسته به توسعه رسیدند؟ نمیدانم چرا اهل شعار شده ایم. مسئولین عزیز میدانند و بیشتر بدانند که وضع دریافتی معلمین اسفبار است . نظام پرداخت به معلمین بیمار است.به فریاد برسید قبل از این که دیر بشود.

نگاهی به درد امروز فرهنگیان

سلامت نیوز:خبری دیدم که ستاد دیه دارد 60 معلم بدهکاررا از زندان نجات می دهد . آیا به نظر شما این آمار تکان دهنده نیست؟در دوران معصومین ما وضع معلمین چنین بود؟آیا کشورهای پیشرفته با معلمین بدهکار و خمود و خسته به توسعه رسیدند؟ نمیدانم چرا اهل شعار شده ایم. مسئولین عزیز میدانند و بیشتر بدانند که وضع دریافتی معلمین اسفبار است . نظام پرداخت به معلمین بیمار است.به فریاد برسید قبل از این که دیر بشود.


به گزارش سلامت نیوز، میرزا علی آیت اللهی، در وبلاگ خود در خبرآنلاین نوشت: معلمین دریافتی لازم برای حداقل معاش آبرومندانه راندارند وطرح رتبه بندی و.....درکوتاه مدت دردی از آنهادوانمی کند.وزارت آموزش و پرورش و هیات دولت دست دردست یکدیگر تلاش کنند تا دراسرع وقت گرهی از مشکلات آنهارابگشایند. هم درجهت تامین منافع مادی و هم احیای منزلت شغلی و نیز آزادی فرهنگیان گرفتار اقدام کنند.

همیشه ایام اردیبهشت شان و منزلت معلمین بیش از سایر اوقات مطرح می شود. وزرای ماعادت دارند که خود یا همکارانشان دراین ایام وعده های دوست داشتنی به این قشر بدهند و بخشی از وظایف مغفول یاانجام شده باتاخیرشان را دراین ایام انجام دهند و به عنوان خبر خوش به این قشر بدهند ومحترمانه با کلماتی دل انگیز منتی هم برسر آنها بگذارند.
دانش آموزان هم مقالاتی با عنوان " واضح و مبرهن است که معلمی شغل انبیاست و......"برای معلمین جشن می گیرند و خودشان هم کیک و شیرینی می خورند و البته گاهی اوقات هم با تبعیض بین دبیران در وزن قیمیتی هدایا با آنها تسویه حساب می کنند. ولی تعطیلی کلاسها و برگزاری مراسم هم خیلی "حال" می دهد.
خبری دیدم که ستاد دیه دارد 60 معلم بدهکاررا از زندان نجات می دهد . آیا به نظر شما این آمار تکان دهنده نیست؟
در دوران معصومین ما وضع معلمین چنین بود؟آیا کشورهای پیشرفته با معلمین بدهکار و خمود و خسته به توسعه رسیدند؟
نمیدانم چرا اهل شعار شده ایم. مسئولین عزیز میدانند و بیشتر بدانند که وضع دریافتی معلمین اسفبار است . نظام پرداخت به معلمین بیمار است.به فریاد برسید قبل از این که دیر بشود.
بعضا گفته می شود که نظام پرداختی اغلب وزارتخانه ها چنین است و چنان.اما بروید و کارتهای کمک های غیر نقدی و امکانات خاص وزارتخانه ای رانگاه کنید ببینید آیا مثلا وزارت نیرو ازراههای دیگری کسری حقوق راجبران نکرده؟آیا درصد کارمندان بدون مسکن وزارت خانه متولی مسکن هم مثل وضعیت معلمین است؟ آیادرستاد وزارت کشور چه میگذرد؟فلان بخشدار از کدام امکانات حمل و نقل و خانه سازمانی و.....برخوردار است .
سالهاست شعارها ووعده های بی سر انجامی داده شده و هرگاه معلمین گلایه ای کرده اند بااستناد به شغل انبیا و نجابت ومناعت طبع و .....آنها رابه سکوت ترغیب کرده اند.
نکته دیگری که دراین ایام زیاد مورد تاکید مدیران وزارتخانه پرجمعیت و کم در آمد آموزش و پرورش است وعده و وعید رتبه بندی معلمان و...... است.شک نیست که رتبه بندی دبیران و آموزگاران عملی برحق است ولی زخم موجود را التیام نمی بخشد. اولا اجرای آن زمان بر بوده و قطعا عده زیادی در آینده از تبعیض و اعمال غرض خواهند نالید و همانگونه که وزیر محترم اضافه شدن پاسه ششم به دوره ابتدایی راشتابزده میدانند وزیر بعدی قطعا اجرای این طرح رتبه بندی راناپخته و شتابزده خواهد دانست.ثانیا همین الان تعداد زیادی از فرهنگیان دغدغه حداقل معاش و شان اجتماعی رادارند و تعلیق پاسخگویی گسترده به خواسته آنها به آینده دردی از درد آنهارادوانخواهد کرد.آقای وزیر آموزش و پرورش که کارشناس مطلعی هم بوده اند و درحسن نیت ایشان شکی نیست بدانند که فرهنگیان فرهیخته وسخنور وزیر سخنورو پرتحرک میخواهند که بدون رودربایستی و ماخوذ به حیا بودن در هیات دولت نقش خوب و شایسته ای راایفا کند و همه اعضای دولت رابرای احقاق حقوق و حداقل معیشت آبرومندانه آنها به صف کند.
آنها معلمین هم صنف خودرا نمیخواهند درزندان ببینند خواه سیاسی باشد و یا بخاطر بدهکاری و بنابراین تلاش درجهت آزادی آنها در رضایت این قشر موثراست.بنابراین خوب است از یک سو وزارت آموزش و پرورش خواسته های معلمین رابابررسی میدانی اولویت بندی کرده و نسبت به احقاق حقوقشان اقدام کند و از سوی دیگر دولت محترم در سال 94 اولویت رابرای رفع مشکلات معیشتی و شان و منزلت اجتماعی معلمین قراردهد و یک باربرای همیشه این درد رادرمان کند.و توجه داشته باشیم که این قشر فقط جهت استفاده بعنوان پیاده نظام تامین رای در انتخابات آفریده نشده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha