در حالی که 4 ماه از سفر نماینده وزارت راه و شهرسازی به خراسان شمالی برای بازدید از محور بجنورد به جنگل گلستان موسوم به جاده مرگ می گذرد، اما پیمانکاران و مسئولان می گویند هنوز وعده های داده شده در این سفر تحقق نیافته و تنها اعتبارات ناچیزی پرداخت شده است.

سلامت نیوز:در حالی که 4 ماه از سفر نماینده وزارت راه و شهرسازی به خراسان شمالی برای بازدید از محور بجنورد به جنگل گلستان موسوم به جاده مرگ می گذرد، اما پیمانکاران و مسئولان می گویند هنوز وعده های داده شده در این سفر تحقق نیافته و تنها اعتبارات ناچیزی پرداخت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزتانه خراسان ،پس از حوادث رخ داده در محور بجنورد به جنگل گلستان در یکی از روزهای آذر ماه سال گذشته که به چهارشنبه خونین معروف شد و طی آن 11 نفر در یک روز فوت کردند و 64 نفر هم مصدوم شدند، تکاپو برای تسریع در تکمیل پروژه 4 بانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان افزایش یافت به گونه ای که دکتر «خادمی» نماینده وزارت راه و شهرسازی که اواخر دی ماه به خراسان شمالی سفر کرد و از نزدیک با پیمانکاران این پروژه شروع به چانه زنی کرد وعده داد تا به زودی بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

هم اکنون بیش از 4 ماه از سفر این مقام مسئول می گذرد اما پی گیری ها حاکی از آن است که وعده های مسئولان درباره تخصیص اعتبارات از جمله پرداخت مبالغی از محل عرضه سهام دولتی هنوز عملی نشده است. یکی از پیمانکاران این پروژه که صلاح نمی داند نامش درج شود در این باره می گوید: پس از سفر معاون معاونت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران به تخصیص اعتبارات بیشتر امیدوار شدند اما پس از گذشت مدتی از این سفر تنها مبلغ ناچیزی پرداخت شد و پیمانکاران هنوز چشم انتظار هستند.

وی افزود: شرایط کشور را درک می کنیم و به همین خاطر هنوز مشغول کار هستیم اما با توجه به پایان سال مالی 93 امیدواریم مسئولان با آغاز سال مالی جدید، اهمیت ساخت این پروژه به عنوان اتصال دهنده جنگل های شمال کشور به مشهد مقدس را درک کنند و به وعده های خود جامه عمل بپوشانند. طی جلسه هایی که نماینده وزارت راه و شهرسازی با مسئولان مربوطه استان و «ثروتی» یکی از نمایندگان استان در مجلس داشت وی ضمن وعده تخصیص اعتبار 670 میلیارد ریالی وعده داد تا 400 میلیارد ریال نیز از محل عرضه سهام دولتی به این پروژه اختصاص دهد به گونه ای که 100 میلیارد آن در سال 93 و 100 میلیارد دیگر نیز ابتدای امسال پرداخت شود.

همچنین مقرر شد تا 100 میلیارد ریال باقی مانده از محل تخصیص اعتبارات سال 93 نیز تا اواخر سال 93 پرداخت شود اما نماینده شرکت توسعه ساخت و توسعه زیر بناهای وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چه میزان از این اعتبارات وعده داده شده محقق شده است اندکی مکث می کند و سپس می گوید: مبالغ بسیار ناچیزی پرداخت شده است اما امیدوار است مسئولان وزارت راه و شهرسازی با توجه به اهمیت این پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه های راه سازی وزارت راه و شهرسازی اعتبارات لازم را هر چه سریعتر جذب و پرداخت کنند تا بتوانیم در فصل گرما طبق برنامه زمان بندی شده پیش برویم و امسال ترافیک 70 کیلومتر از این جاده روان سازی شود.

[quote-left]مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز  با بیان این که سال مالی جدید هنوز آغاز نشده است، می‌گوید: هنوز زود است که در مورد عملی نشدن وعده های مسئولان وزارت راه و شهرسازی اظهارنظر کنیم و باید 20 روز تا یک ماه دیگر صبر کنیم ببینیم چه می شود.
[/quote-left]

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز  با بیان این که سال مالی جدید هنوز آغاز نشده است، می‌گوید: هنوز زود است که در مورد عملی نشدن وعده های مسئولان وزارت راه و شهرسازی اظهارنظر کنیم و باید 20 روز تا یک ماه دیگر صبر کنیم ببینیم چه می شود.

«بدیعی مقدم» نیز در پاسخ به این سوال که چه میزان از وعده های مسئولان در خصوص تخصیص اعتبار از محل عرضه سهام دولتی محقق شده است، اظهار می کند: مبلغ بسیار کمی پرداخت شده است.

نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که وعده های مسئولان وزارت راه و شهرسازی به مصداق مثال «هزار وعده خوبان یکی وفا نکند»، تبدیل شده است، می گوید: پیمانکاران این جاده از عملی نشدن وعده ها بسیار ناراحت هستند به گونه‌ای که در گفت و گو با یکی از آن ها، او گفت: 6 میلیارد تومان هم اکنون بدهکار است و کارش به جایی رسیده است که طلبکارانش او را کلاهبردار فرض می کنند.

«جعفری» می افزاید: طی هفته های گذشته بارها با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و خود وزیر صحبت کرده ام که بیشتر وعده داده اند و البته شرایط بودجه ای کشور را دلیل اصلی تأخیر در عملی شدن وعده ها اعلام می‌کنند اما ما بر این موضوع تأکید داریم که حداقل هرچه سریع تر قطعه 20 کیلومتری اول جاده بجنورد به آشخانه و همچنین 20 کیلومتر اول جاده آشخانه به چمن بید که اغلب تلفات در این 2 قطعه رخ می دهد، 4 بانده شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دلایل مسئولان وزارت راه و شهرسازی را می پذیرد، بیان می کند: اگر منصفانه قضاوت کنیم بخشی از این دلایل درست است اما مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید با درک عقب افتادگی استان، پروژه ها را اولویت بندی کنند و این پروژه را در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دهند. وی خاطرنشان می کند: این پروژه ملی است و اغلب افرادی که در این جاده به واسطه تصادفات جانشان را از دست می دهند غیر بومی هستند و چون نسبت به شرایط بد این جاده آشنایی ندارند، دچار حادثه می شوند. وی تصریح می کند: بسیاری از افراد خارج استان وقتی شرایط و اهمیت این جاده را که متعلق به بیش از 50 سال قبل است، می بینند از این که چرا تاکنون این جاده 4 بانده نشده است، تعجب می کنند. وی ادامه می دهد: برای اجرای عدالت فکر می کنم باید این پروژه در اولویت قرار بگیرد و در این راه مدیران راه و شهرسازی و استاندار خراسان شمالی نیز باید تلاش بیشتری بکنند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه راه بجنورد به جنگل گلستان اظهارداشت: آسفالت 40 کیلومتر از مسیر مانده تا جنگل گلستان منوط به پرداخت مطالبات پیمانکاران و تحقق وعده دولت است.

«علی نیا» با اشاره به مکاتبات انجام شده با وزیر راه ادامه داد: قرار بود 28 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه و راه آهن تا پایان سال گذشته پرداخت شود اما تا آن زمان فقط 1.5 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شد.

وی نبود قیر را نیز از دلایل عملی نشدن وعده ها دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس وعده دولت قرار بود 30 درصد از مطالبات پیمانکاران با تأمین قیر پرداخت شود، اما این وعده نیز عملی نشد.

وی با اشاره به سفر مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه راه های کشور به استان در اوایل سال جاری اظهارداشت: بر اساس تأکید و وعده این مسئول 60 کیلومتر از این مسیر تا آبان ماه امسال بهره برداری می شود.

محور بجنورد به جنگل گلستان خطرناک ترین محور جاده ای استان است که طی سال های اخیر 50 تا 70 درصد تلفات جاده ای استان مربوط به این محور 160 کیلومتری بوده است اما هم اکنون 3 سال از زمان تعیین شده برای 4 بانده کردن این جاده می گذرد و به اذعان مسئولان امر تنها حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بر اساس وعده مسئولان تا پایان امسال 70 کیلومتر از این جاده 4 بانده می شود.


                   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha