چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

رئیس ششمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهرانبا بیان اینکه زنگ خطر ابتلا به هپاتیت C در معتادان تزریقی به صدا درآمده است، گفت: شیوع هپاتیت C در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه بسیار کم است به گونه‌ای که می‌توان گفت شیوع این بیماری در ایران زیر 0/5درصد است.

سلامت نیوز: رئیس ششمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهرانبا بیان اینکه زنگ خطر ابتلا به هپاتیت C در معتادان تزریقی به صدا درآمده است، گفت: شیوع هپاتیت C در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه بسیار کم است به گونه‌ای که می‌توان گفت شیوع این بیماری در ایران زیر 0/5درصد است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا دکتر سید موید علویان در نشست خبری ششمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران با بیان اینکه شیوع هپاتیت B در تمام استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان و گلستان حدود ۲ درصد است، گفت: طی واکسیناسیونی که در ۲۰ سال گذشته برای نوزادان و افراد پر خطر جامعه انجام شد ما شاهد کاهش شیوع هپاتیت B در افراد زیر ۲۰ سال هستیم به گونه‌ای که می‌توان گفت شیوع هپاتیت B در افراد زیر ۲۰ سال بسیار نادر است.

وی افزود: ما این نوید را می‌دهیم که طی ۲۰ سال آینده شیوع هپاتیت B در افراد زیر ۴۰ سال نیز کاهش چشمگیری داشته باشد.

رئیس ششمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران عنوان کرد: تمام داروهای بیماران مبتلا به هپاتیت در کشور تولید و تحت پوشش بیمه هستند.

علویان در ادامه تصریح کرد: ما نباید به بیماران مبتلا به هپاتیت انگ اجتماعی بزنیم زیرا آن‌ها می‌توانند ازدواج کنند، بچه‌دار شوند و هیچ ممنوعیتی برای آن‌ها وجود ندارد اما این بیماران نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارند.

وی افزود: شیوع هپاتیت C در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه بسیار کم است به گونه‌ای که می‌توان گفت شیوع این بیماری در ایران زیر 0/5درصد است و تاکنون شیوع بالایی گزارش نشده است.

علویان عنوان کرد: هپاتیت C در بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و معتادان از شیوع بیشتری برخوردار است اما خوشبختانه شبکه هپاتیت ایران توانسته بیش از ۹۰ درصد این بیماران را شناسایی و ۷۰ درصد آن‌ها را درمان کند اما زنگ خطر این بیماری در بین معتادان تزریقی به صدا در آمده است.

وی گفت: زنگ خطر ابتلا به هپاتیت C در بین معتادان بسیار حائز اهمیت است و ما باید به این افراد بیاموزیم که تزریق مشترک و یا هر گونه تزریقی می‌تواند منجر به شیوع این بیماری شود بنابراین آموزش به معتادان تزریقی باید مورد توجه قرار بگیرد.

علویان اعتیاد را یک مقوله اجتماعی و معتاد را یک بیماری دانست و گفت: آموزش به معتادان تزریقی به معنای حمایت از آن‌ها نیست بلکه آموزش این افراد به معنای حمایت از جامعه است زیرا آموزش منجر به کاهش رفتارهای پر خطر در جامعه می‌شود.

رئیس ششمین کنفرانس بین‌المللی هپاتیت تهران گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور به هپاتیت B مبتلا هستند و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر نیز به هپاتیت C مبتلا هستند.

وی گفت: شبکه هپاتیت ایران شعار ۲۰ سال آینده خود را ایرانی عاری از هپاتیت C نامگذاری کرده است که ما در تلاش هستیم در سال ۲۰۳۵ هیچ یک از افراد به این بیماری مبتلا نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha