بنیاد مسکن با اعلام به صدا درآمدن زنگ خطر تخریب و حذف اراضی کشاورزی، مراتع، باغ‌ها و جنگل‌ها در کشور، از تشدید بحران حذف جنگل در 4 استان کشور خبر داد.

خطر محو «جنگل» در 4 استان

سلامت نیوز: بنیاد مسکن با اعلام به صدا درآمدن زنگ خطر تخریب و حذف اراضی کشاورزی، مراتع، باغ‌ها و جنگل‌ها در کشور، از تشدید بحران حذف جنگل در 4 استان کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، بنا بر اعلام معاون عمران روستایی بنیاد مسکن، هم اکنون چهار استان تهران، گیلان، مازندران و منطقه حیران در نزدیکی اردبیل، در وضعیت بحرانی به لحاظ تخریب جنگل و مرتع قرار دارند و پدیده جنگل‌خواری در این مناطق به شدت در حال گسترش است.

محمدرضا شاملو، همچنین از شناسایی 52 هزار مورد تخلف ساختمانی در محدوده‌های خارج از شهرها، شامل مراکز سکونتی روستایی، زمین‌های با کاربری کشاورزی و باغ‌ها، طی 7 سال گذشته، خبر داد که بنا بر اعلام وی، از این میزان 11 هزار مورد تخلف، مربوط به سال گذشته بوده است. به گفته وی، تخلفات مربوط به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در داخل و خارج از حریم روستاها، تخریب باغات و زمین‌های کشاورزی، تخلف از مجوز ساخت و همچنین تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی و باغی، در سال 93 نسبت به سال 92، معادل 30 درصد افزایش داشته است. سال گذشته 11 هزار مورد تخلف ساختمانی در محدوده‌های خارج از شهرها، شامل مراکز سکونتی روستایی و زمین‌های کشاورزی و باغات، شناسایی و به مراجع ذی ربط گزارش شده است که این میزان در سال 92، معادل 8 هزار مورد بوده است.

اما، آن طور که شاملو دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد، مشخص نیست این افزایش 30 درصدی مربوط به شناسایی تخلفات بیشتر به دنبال افزایش حساسیت‌ها نسبت به تخلفات ساختمانی در محدوده‌های خارج از شهرها بوده یا واقعا در سال گذشته تعداد این تخلفات معادل 30 درصد نسبت به مدت مشابه یک‌سال قبل از آن افزایش داشته است.

 حمایت مشروط از باغشهرها
شاملو همچنین از امکان‌سنجی برای احیای دوباره طرح متوقف شده ساخت باغشهرها با شرایط و ملاحظات خاص، اعلام حمایت کرد. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن دیروز اعلام کرد: طرح احداث باغشهرها می‌تواند با رعایت برخی ملاحظات ویژه قابلیت اجرا داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha