چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 146145

متخصص طب سنتی گفت: دلایل ارثی و سبک زندگی در ایجاد پُف زیر چشم موثر هستند به طوری که کاهش مصرف غذاهای پر نمک و کافئین‌دار در رفع این عارضه کمک می‌کند.

راه‌های درمان پُف زیر چشم

سلامت نیوز: متخصص طب سنتی گفت: دلایل ارثی و سبک زندگی در ایجاد پُف زیر چشم موثر هستند به طوری که کاهش مصرف غذاهای پر نمک و کافئین‌دار در رفع این عارضه کمک می‌کند. 

علی حسینی در گفت‌وگو با  فارس گفت: دلیل پُف زیر چشم ممکن است تحت تاثیر عامل ژنتیک و ارثی باشد گاهی نیز به دلیل سبک زندگی است که افراد دارند به عنوان مثال افرادی که دارای پُف زیر چشم هستند به اندازه کافی نمی خوابند.

وی ادامه داد: مصرف غذاهای پرنمک نیز در طول روز باعث ایجاد این عارضه می شود که به دنبال آن فرد نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب پیدا می کند.همچنین عدم تحرک و ورزش نکردن نیز از دلایل پُف زیر چشم عنوان شده است.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: البته وجود برخی بیماری‌ها مثل بیماری‌های آلرژیک یا مزمن سینوسی نیز باعث بروز این عارضه می شود.

حسینی افزود: برای درمان این عارضه خوابیدن کافی، نوشیدن مقدار فراوان آب در طول روز، مصرف کم و محدود نمک و کاهش مصرف کافئین پیشنهاد می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین آغشته کردن پد یا پنبه با شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک موثر است و کیسه چای سبز نیز موثر شناخته شده چون مواد شیمیایی ضد التهابی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha