چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه مشاغل لحظه‌ای و ناپایدار در کاهش نرخ بیکاری نمی‌تواند موثر باشد گفت: بیش از ۳۰ درصد مشاغل در تهران کاذب است.

سلامت نیوزکارشناس بازار کار با اشاره به اینکه مشاغل لحظه‌ای و ناپایدار در کاهش نرخ بیکاری نمی‌تواند موثر باشد گفت: بیش از ۳۰ درصد مشاغل در تهران کاذب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، حمیدحاج اسماعیلی با اشاره به اینکه وضعیت بیکاری در کشور مناسب نیست، افزود: تهران با داشتن کسب و کارهای فراروان اما جز مشاغل خدماتی و صنعتی است. تعداد بیکاران در تهران مشخص نیست.

وی با بیان این‌که دلالی، واسطه‌گری و مشاغل کاذب در بازار کار ایران برجسته است، گفت: افراد زمانی که از فعالیت در شغل‌های رسمی حذف می‌شوند. به صورت ناخودآگاه به سمت مشاغلی می‌روند که درآمدی کسب کنند و اکثر این مشاغل کاذب است.

این کارشناس بازار کار با بیان اینکه مردم با توجه به گران بودن هزینه زندگی در تهران به نسبت سایر شهرها از طریق مختلف امرار معاش می‌کنند، گفت: سرشماری نفوس مسکن درباره نرخ بیکاری براساس کسب درآمد است. این امکان وجود دارد که هنگام سرشماری، فردی که اطلاعات خانواده را بیان می‌کند، با این دیدگاه که فلان فرد خانواده درآمدی دارد او را از لیست بیکاران خارج می‌کند.

حاجی اسماعیلی با تاکید بر اینکه مشاغل کاذب در ایران شناسنامه ندارند، تصریح کرد: شاید یک شغل در کشور ما کاذب و در کشور توسعه یافته کاذب محسوب نشود. علت این مساله اینجاست که مشاغل کاذب در کشور ما شناسنامه ندارند. متاسفانه منابع ملی در مشاغل کاذب گردش دارد، که تورم و رشد نقدینگی،‌افزایش قیمت‌ها وعدم کنترل بازار را به همراه دارد که در نهایت موجب لطمه زدن به منابع کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha