چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 146154

نشریه لنست می نویسد برآوردهای پیشین تنها امکان دسترسی مردم جهان به جراحی و بیمارستان را مورد بررسی قرار می داد اما در بررسی جدید مساله استانداردها و امکانات جراحی مطلوب و مدت زمان دسترسی بیماران به بیمارستان برای جراحی نیز به عنوان عوامل کیفی مورد توجه قرار گرفته است.

دو سوم مردم جهان به "جراحی مطلوب" دسترسی ندارند

سلامت نیوز: نشریه لنست می نویسد برآوردهای پیشین تنها امکان دسترسی مردم جهان به جراحی و بیمارستان را مورد بررسی قرار می داد اما در بررسی جدید مساله استانداردها و امکانات جراحی مطلوب و مدت زمان دسترسی بیماران به بیمارستان برای جراحی نیز به عنوان عوامل کیفی مورد توجه قرار گرفته است.

نشریه پزشکی  لنست  با انتشار گزارشی از خوش بینانه بودن برآوردهای پیشین درباره دسترسی مردم جهان به جراحی های پزشکی مناسب و استاندارد خبر داد و اعلام کرد بر اساس برآوردهای جدید تعداد افرادی که به جراحی های مناسب و استاندارد دسترسی ندارند دو برابر برآورد پیشین است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان در این گزارش با اشاره به اینکه عدم دسترسی به بیمارستان ها و امکانات پزشکی و جراحی استاندارد ،معضلی است که بیشتر در کشورهای فقیر و در حال توسعه جاری است، می نویسد هنوز درصد بسیاری از افراد جهان حتی برای جراحی ساده ای مثل "آپاندیسیت" با مشکل مواجه اند و به دلیل عدم دسترسی به امکانات پرشکی و بیمارستان  در اثر این بیماری ساده جان خود را از دست می دهند.

بر اساس این گزارش بدترین وضعیت از نظر دسترسی به امکانات عملیات جراحی استاندارد در کشورهای فقیر جنوب صحرای آفریقا است که آمار این کشورها نشان می دهد 93 درصد مردم به امکانات جراحی استاندارد دسترسی ندارند.

نشریه لنست می نویسد برآوردهای پیشین تنها امکان دسترسی مردم جهان به جراحی و بیمارستان را مورد بررسی قرار می داد اما در بررسی جدید مساله استانداردها  و امکانات جراحی مطلوب و مدت زمان دسترسی بیماران به بیمارستان برای جراحی نیز به عنوان عوامل کیفی مورد توجه قرار گرفته است.

این گزارش تاکید می کند در بسیاری از موارد افراد به ویژه در کشورهای در حال توسعه و فقیر به دلیل نبود امکانات کشته یا معلول نمی شوند بلکه به دلیل عدم تامین مالی و نداشتن پول کافی به منظور تامین هزینه های درمانی از دسترسی به امکانات جراحی بیماری خود عاجز می مانند.

در این گزارش تاکید می شود برآوردهای پیشین این بود که یک سوم مردم جهان از تامین هزینه جراحی مناسب و استاندارد یا دسترسی به امکانات چنین جراحی هایی محروم اند، در حالی که با متغیرهای کیفی افزوده شده در مطالعات جدید این رقم به دو برابر افزایش یافته و در واقع دو سوم مردم جهان ( بیش از 4.5 میلیارد نفر) در زمان بیماری های خود به دلایل مالی یا نبود امکانات یا استاندارد و مطلوب نبودن کیفیت وسایل جراحی و.. به امکانات یک جراحی مطلوب و استاندارد دسترسی ندارند. 

بر اساس آمارهای این گزارش هم اکنون به ازای هر صد هزار نفر شهروند در کشورهای زیر این تعداد جراح وجود دارد:

-    ایالات متحده آمریکا :36

-     بریتانیا : 35-  

-  برزیل (آمریکای لاتین) : 35

-    ژاپن (شرق آسیا): 17

-    آفریقای جنوبی (آفریقا) : 7

-    بنگلادش (جنوب آسیا) :1.7

-    سیئرالئون (آفریقا): 0.1 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha