چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 146163

طبق یک مطالعه جدید، تماشای تلویزیون حتی یک ساعت در روز می تواند احتمال افزایش وزن و چاقی را در بچه ها افزایش دهد.

سلامت نیوز: طبق یک مطالعه جدید، تماشای تلویزیون حتی یک ساعت در روز می تواند احتمال افزایش وزن و چاقی را در بچه ها افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر «مارک دی بوئر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویرجینیا، در این باره می گوید: «کودکانی که یک تا دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، در مقایسه با کودکانی که کمتر از این مدت پای تلویزیون هستند، بیشتر در معرض اضافه وزن و چاقی در مقطع کودکستان و کلاس اول قرار دارند.»
این مطالعه بر روی بیش از ۱۱ هزار بچه کودکستانی در بین سال های ۲۰۱۲-۲۰۱۱ صورت گرفته و در آن مدت زمانی از روز که هر بچه در جلو صفحه تلویزیون و کامیپوتر بوده و همچنین قد و وزن بچه ها ثبت شده است.
این مطالعه نشان داد بچه هایی که در طول یک روز ۲-۱ ساعت تلویزیون نگاه می کرده اند احتمال چاقی و افزایش وزن شان حدود ۴۷ درصد بیش از بچه هایی بوده که کمتر از این مدت جلوی تلویزیون بوده اند و هرچه مدت استفاده از این وسیله بیشتر بوده احتمال چاقی بچه ها هم افزایش پیدا کرده است.
محققان به والدین توصیه می کنند که برای کودکان زیر دو سال استفاده از هر وسیله تصویری الکترونیکی مانند تلویزیون و کامپیوتر و تبلت ممنوع شود و برای بچه های بزرگتر این ساعت به کمتر از ۲-۱ ساعت محدود گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha