وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از وعده‌های رئیس جمهوری در حوزه سلامت عملی شده است، گفت: امیدوار هستیم در سایر بخش‌ها و ادامه مسیر موفق شویم.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از وعده‌های رئیس جمهوری در حوزه سلامت عملی شده است، گفت: امیدوار هستیم در سایر بخش‌ها و ادامه مسیر موفق شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر سیدحسن هاشمی پس از ورود به شهرستان مهر با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس در جمع مردم شهرستان مهر در سالن ورزشی نشاط سخنرانی کرد.

وزیر بهداشت طی سخنانی به تشریح اقدامات دولت در حوزه داخلی و بین‌المللی پرداخت و گفت: در شروع کار دولت و با لطف و عنایت خداوند متعال و همت مردم در کشور آرامش نسبی ایجاد شد و در حوزه سلامت نیز به رغم کاهش قیمت نفت و مشکلات مالی دولت، این حوزه جزو اولویت‌های مهم دولت قرار گرفت.

دکتر هاشمی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: با اجرای این طرح پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم به شدت کاهش یافت و در شهرها به 6 درصد و در روستاها به 3 درصد کاهش پیدا کرد.

وی در دسترس بودن دارو و تجهیزات در بیمارستان‌ها و نیز رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی، گسترش شبکه‌های بهداشتی و بازسازی و نوسازی خانه‌های بهداشت در سراسر کشور را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت برشمرد و افزود: در حال حاضر سه هزار پزشک متخصص در کشور توزیع شده‌اند و شهرهای زیر 20 هزار نفر پزشک عمومی دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از وعده‌های رئیس جمهوری در حوزه سلامت عملی شده است، گفت: امیدوار هستیم در سایر بخش‌ها و ادامه مسیر موفق شویم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این که مردم باور کنند، دولت می‌تواند مشکلات مردم را حل کند مهم است و باعث امید می‌شود و ما نیز در همین مسیر تلاش می‌کنیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه برخی دانسته یا ندانسته در داخل درصدد ناکارآمد جلوه دادن نظام و مسئولان هستند، تصریح کرد: اعضای هیات وزیران افراد با سابقه و تجربه‌ای هستند و با فداکاری مسئولیت پذیرفته‌اند و افتخارشان خدمت به مردم است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور ایران در حال حاضر از اقتدار کامل برخوردار است و باعث افتخار همه ما ایرانیان است، گفت: امروز ایران جزو کشورهای قدرتمند منطقه محسوب می‌شود و مسئولان 5 کشور قدرتمند بین المللی در نشست‌های بین المللی، چندین روز با مسئولان کشور ما به گفت و گو می‌نشینند و خواسته‌های نظام را به رسمیت می‌شناسند که این نشان دهنده موقعیت قوی ما در منطقه است.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در روابط بین المللی با کشورهای دیگر ضمن حفظ اصول و استقلال و تمامیت ارضی کشور به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایدار هستیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور، انتخاب شعار «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری را بسیار هوشمندانه عنوان کرد و گفت: پیشرفت و ترقی کشور با اتحاد، همگرایی وحدت و همدلی میسر است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان مهر از تجهیز و ساخت بیمارستان جدید در شهرستان مهر خبر داد و گفت: مجوز ساخت این بیمارستان توسط وزارت بهداشت صادر شده است و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمک خیرین ساخته خواهد شد.

دکتر هاشمی همچنین درخصوص تکمیل بیمارستان گله دار گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به تجهیز این بیمارستان اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    جناب وزیر بهداشت واقعا به عنوان یک فرد به تعهدات خود عمل کرده است ؟! وزارت بهداشت به صراحت گفتند که : به پرستاران مژده می دهم که تعرفه گذاری در بخش خصوصی و دولتی اجرایی شود! کو؟ کجاست این بخشنامه اجرایی شما وزیر محترم! !!!