رئیس‌جمهور، صیانت از کارگران را از اولویت‌های مهم دولت خواند و با تاکید به وزیر کار مبنی بر این‌که نباید گذاشت، یک کارگر بیکار شود، گفت: این درد و غم بر دل همه ماست که یک نفر شب به خانه برود و در برابر زن و فرزندانش شرمنده باشد. این رسالت و وظیفه ماست و باید از اشتغال کارگران و ادامه فعالیت آنان صیانت کنیم.

هیچ گارگری نباید بیکار شود

سلامت نیوز:رئیس‌جمهور، صیانت از کارگران را از اولویت‌های مهم دولت خواند و با تاکید به وزیر کار مبنی بر این‌که نباید گذاشت، یک کارگر بیکار شود، گفت: این درد و غم بر دل همه ماست که یک نفر شب به خانه برود و در برابر زن و فرزندانش شرمنده باشد. این رسالت و وظیفه ماست و باید از اشتغال کارگران و ادامه فعالیت آنان صیانت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، حسن روحانی در جشن بزرگ کارگری در سالن 12 هزار نفری مجموعه آزادی اضافه کرد: اولویت دوم دولت این است که برای کسانی که تا الان فرصت شغلی نیافتند، فرصت شغلی ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: آن روزی که در این کشور بیکاری و فقر نباشد، آن روز، روز عزت ایران و اسلام است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در دو سال گذشته برای اولین‌بار، افزایش حقوق کارگران بر مقدار متوسط تورم سالانه پیشی گرفته است، افزود: اگر رشد تورم ما 15 درصد بوده، حقوق کارگران 17 درصد اضافه شده است. وی گفت: به وزیر محترم تعاون تاکید می‌کنم که برای بازنشستگان و کمک به آنها فکر جدی شود، آنها در تنگدستی هستند و همچنین باید برای حل معضلات کارگران قدم‌های جدی‌تری برداشته شود.

روحانی اظهار کرد: برای اولین‌بار 8.5 میلیون نفر از افرادی که دفترچه بیمه درمان نداشتند، امروز دارای دفترچه بیمه درمانی هستند و این قولی بود که در انتخابات به ملت ایران داده بودم که هیچ ایرانی نباشد مگر آن‌که دفترچه بیمه درمانی داشته باشد و از مشکلات بهداشت، سلامت و درمان کاسته شود و به این دو وعده در سال 93 عمل کردیم و ادامه خواهیم داد. وی اضافه کرد: بیمه این 8.5 میلیون نفر، مخصوص سال 93 نبوده و این بیمه سال به سال تمدید خواهد شد و نگران تمدید نباشند. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی فکر می‌کنند که در مذاکرات هسته‌ای دولت فقط به‌دنبال حل پرونده هسته‌ای است، اما باید بدانند حل این موضوع اولین گام حل مشکلات اساسی است.

روحانی ادامه داد: ‌دشمنان ما در این مذاکرات به ما تهمت زدند و در کنار آن ساز وکارهای غلطی را ایجاد کردند تا نظام بانکی کشورمان فلج شود و سرمایه‌ای وارد کشور نشود؛ ما نیز دو کار را در پیش گرفته‌ایم؛ اول رفع اتهامات دشمنانمان و ‌باید ثابت کنیم که دشمنان ایران به دنیا دروغ گفته‌اند و دوم این‌که باید مشکلاتی را که دشمنان ما به‌وجود آورده‌اند، برداریم.

دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند

رئیس‌جمهور گفت: با توافقات نهایی که در تیر ماه حاصل خواهد شد شرایط تولید در ایران به مراتب بهتر می‌شود و دلالان تحریم باید از اکنون به فکر شغل دیگری باشند.

روحانی افزود: ما به حول و قوه الهی با هدایت مقام معظم رهبری و با حمایت ملت ایران راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد. رئیس‌جمهور گفت:‌ کسی در دنیا نمی‌تواند فشار و تحریم بر ایران را در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه دهد.

روحانی با بیان این که سازمان تحریم در حال فروریزی کامل است، افزود: 1+5 بخوبی بداند که دولت و ملت در کنار و پشتیبان هم هستند، مخصوصا در سال همدلی و همزبانی، همه ما برای توسعه این کشور باید تلاش کنیم. رئیس‌جمهور همچنین به وزیر کار تاکید کرد که نباید بین زنان و مردان امتیاز یا تبعیض باشد و فرصت‌های شغلی برابر را باید برای همه ایجاد کرد. روحانی افزود: آنهایی که در محیط کار بسیار سخت و زیان‌آور کار می‌کنند و سختی و مرارت می‌کشند، برای بازنشستگی زودهنگام آنها باید تلاش شود.

لاریجانی: رکود در کشور از بین نرفته است

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در بیست و ششمین جشنواره امتنان از کارگران که دوشنبه شب در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد، با بیان این‌که رکود در کشور از بین نرفته است، گفت: با قانون نوشتن و پرداخت سه برابر یارانه نمی‌توان مشکل اقتصادی مردم را برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha