رئیس سازمان غذا و دارو از ساماندهی قیمت‌گذاری و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین کاهش هزینه‌های آن حوزه در بیمارستان‌های خصوصی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو در حوزه تجهیزات پزشکی، ساماندهی قیمت‌گذاری‌ها است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو از ساماندهی قیمت‌گذاری و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین کاهش هزینه‌های آن حوزه در بیمارستان‌های خصوصی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو در حوزه تجهیزات پزشکی، ساماندهی قیمت‌گذاری‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، رسول دیناروند افزود: کمیته قیمت‌گذاری در این حوزه با دستور وزیر بهداشت قبل از عید ابلاغ شد و از ابتدای سال جاری با ترکیبی مشخص و با هدف قیمت‌گذاری ملزومات و تجهیزات پزشکی استقرار یافت.

وی همچنین از تسری این قیمت‌گذاری‌ها به خارج از بیمارستان‌های دولتی خبر داد و عنوان کرد: در سال 93 صرفا بیمارستان‌های دولتی از قیمت‌های کاهش یافته بهره‌مند بودند که در سال جاری ضمن سراسری شدن قیمت‌ها، بیمارستان‌های خصوصی هم مشمول این کاهش هزینه‌ها خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت دیگر برنامه سازمان غذا و دارو را ساماندهی توزیع دانست و گفت: از آنجا که کالاهای قاچاق، بی‌مجوز و خارج از شبکه در سال‌های گذشته به شبکه رسمی نفوذ کرده بودند، در گام نخست با اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش جدی پیدا کردند.

دیناروند یادآور شد: امسال گام بعدی برای مبارزه اساسی با این مشکل را با اهرم‌ها و ابزارهای جدیدی که به خدمت گرفته‌ایم رقم خواهیم زد.

وی افزود: شبکه‌های توزیع، تامین و عرضه تجهیزات پزشکی را به گونه‌‌ای ساماندهی خواهیم کرد که این‌گونه محصولات را به حداقل ممکن کاهش دهیم به این معنا که بیمارستان‌ها موظف خواهند شد لوازم مورد نیاز خود را فقط از شبکه مجاز تامین کنند و تقاضای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای محصولات قاچاق به حداقل خواهد رسید.

دیناروند گفت: در این صورت و به تدریج بازار فرآورده‌های قاچاق سخت‌گیرانه‌تر از اکنون خواهد شد و دیگر برای عرضه، تقاضایی وجود نخواهد داشت به طوری که بازار محصولات قاچاق هر روز کوچک‌تر از قبل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha