چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 146174

یک متخصص تغذیه با بیان این‌که محصولی با نام سرب مرغ وجود ندارد، گفت: سرب یک فلز سمی است که باعث بیش فعالی و اضطراب می‌شود و کشنده است.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه با بیان این‌که محصولی با نام سرب مرغ وجود ندارد، گفت: سرب یک فلز سمی است که باعث بیش فعالی و اضطراب می‌شود و کشنده است. 

دکتر سید ضیاالدین مظهری در گفت‌وگو با سینانیوز، درباره سرب مرغ گفت: به علت آلودگی محیطی، آلودگی آب‌ها و دریاها فلزات سنگین مانند سرب، جیوه درمنابع غذایی ما وجود دارد اما بستگی دارد که مرغ چگونه تغذیه شود و از چه منابعی آبشخور دارد. 
آلودگی جگر مرغ نسبت به سایراعضا بسیاربالا است این متخصص تغذیه در ادامه افزود: آنچه توصیه نمی‌کنیم مصرف جگر مرغ است که آلودگی آن نسبت به دیگر اعضای مرغ بیشتر است. 
مظهری با اشاره به این‌که منابع سنگین مانند فلزات به هر میزانی در طول زمان برای بدن زیان بار است، افزود: در حال حاضر باید مشخص شود که از کدام قسمت بدن مرغ نمونه‌برداری صورت می‌گیرد. 
سرب در بدن بیش فعالی و اضطراب را به دنبال داردوی با بیان این‌که محصولی با نام سرب مرغ وجود ندارد، تاکید کرد: سرب یک فلز سمی است که باعث بیش فعالی و اضطراب می‌شود و کشنده است؛ در آبی که می خوریم یا هوایی که استشمام می کنیم به وسیله استفاده از بنزین غیراستاندارد دروسایل نقلیه سرب وارد هوا می‌شود. 
این متخصص تغذیه ادامه داد: سرب به وسیله باران بر روی تمام منابعی که اطراف جاده‌ها از جمله صیفی‌جات و محصولات گیاهی ته نشین می‌شود وارد بدن انسان می‌شود و تاثیرات ناخوشایندی را بر بدن می‌گذارد. 
مظهری اظهار کرد: بدن انسان تا حدودی فلزات سنگین را در جگر نگه‌داری یا انباشته می‌کند اما فلزات سنگین به آسانی از بدن انسان دفع نشده و انباشته می‌شوند وقتی اندازه آن به میزان مسمومیت رسید آثار خود را در رفتار، مغز وعملکرد سیستم ایمنی ما خواهد گذاشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha