وقتی بدانیم ماجرای پر سر و صدای افزودن روغن پالم به برخی محصولات لبنی در ماه‌های گذشته، به هیچ نتیجه محسوسی ختم نشده، دور از انصاف نخواهد بود اگر قضاوت کنیم، مسئولان وقتی دیدند زورشان به شرکت‌های متخلف لبنی نمی‌رسد، ترجیح داده‌اند با ضرب شست نشان دادن به ماست‌بندی‌ها، قدرت خود را به رخ بکشند!

سلامت نیوز: وقتی بدانیم ماجرای پر سر و صدای افزودن روغن پالم به برخی محصولات لبنی در ماه‌های گذشته، به هیچ نتیجه محسوسی ختم نشده، دور از انصاف نخواهد بود اگر قضاوت کنیم، مسئولان وقتی دیدند زورشان به شرکت‌های متخلف لبنی نمی‌رسد، ترجیح داده‌اند با ضرب شست نشان دادن به ماست‌بندی‌ها، قدرت خود را به رخ بکشند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تابناک، ماجرای افزودن روغن پالم به لبنیات را به یاد دارید؟ پایان ماجرا را چه؟ اگر پایان داستان یادتان نمی‌آید، این خبر را بخوانید تا از برخوردی که با شرکت‌های متخلف نشد و برخوردی که وعده انجامش به ماست‌بندان داده می‌شود، شگفت زده شوید!

رئیس سازمان دامپزشکی که در هفته‌های گذشته با اظهارنظر درباره واردات گوشت بوفالوهای هندی در بطن اخبار حضور داشت و مطرح شده بود، امروز در حاشیه همایش هفته سلامت سخنانی بر زبان آورد که احتمالا در روزهای آتی بار دیگر نام وی را در صدر اخبار نگاه خواهد داشت.

البته این بار نه داستان مربوط به گوشت‌های وارداتی و کم چربی یا پرچربی بودن آنهاست و نه کاربردهای این گوشت‌های وارداتی برای تولید سوسیس و کالباس یا ... بلکه سخنان مهدی خلج مخاطبانی دارد که کیلومتر‌ها با این مقوله فاصله دارند و اگر تازگی توجهی به ایشان جلب شده، ناشی از قصور دیگران است.

ماجرا به عرضه کنندگان محصولات لبنی به صورت فله برمی‌گردد که با نام «ماست بند» معرف حضور همه هستند و از قضا با برملا شدن داستان افزودن پالم به محصولات لبنی در کارخانه‌های لبنی، شنیده می‌شود که کمی کسب و کارشان رونق گرفته، زیرا ماجرای پالم به شدت به اعتماد عمومی لطمه وارد آورد.

خلج در این باره به فارس گفت: مراکز عرضه فله لبنیات از شهرداری مجوز لازم را می‌گیرند و در این ارتباط هم ما به عنوان دامپزشکی و هم وزارت بهداشت مخالف فعالیتشان هستیم. در پی آنیم تا با کمک دستگاه‌های مختلف، عرضه لبنیات فله را متوقف کنیم؛ بنابراین، لبنیاتی‌ها یا باید محصولات فراوری شده عرضه کنند یا تعطیل شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: متأسفانه مردم همچنان تمایل دارند تا از محصولات فله استفاده کنند. باید برای ایشان کار آموزشی کرد تا از سمت خرید محصولات فله و سنتی به خرید محصولات فراوری شده گرایش پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با عرضه محصولات فله جلساتی در استانداری تهران تشکیل شده، گفت: کمیته‌هایی در استانداری تشکیل شده تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها جلوی عرضه محصولات لبنی به صورت فله را بگیریم، هرچند این کار کوچکی نیست.

بدین ترتیب بی‌آنکه اشاره‌ای به اشکالات کار این مراکز شده یا دست‌کم آمار و ارقامی درباره سلامت یا عدم سلامت محصولاتی که لبنیاتی‌ها و ماست بندی‌ها عرضه می‌کنند، ارائه شود، وعده تعطیلی این مراکز داده می‌شود و حتی راهکاری برای نظارت بر این مراکز معرفی نمی‌شود، الا اینکه مجبورند فله فروشی را جمع کرده و محصولات فرآوری شده بفروشند.

این سختگیری از این روی جالب توجه‌تر به نظر می‌رسد که همزمان با هفته سلامت مطرح شده و از سوی دیگر، شاهدیم که ماجرای پر سر و صدای افزودن روغن پالم به برخی محصولات لبنی در ماه‌های گذشته، به هیچ نتیجه محسوسی ختم نشده است؛ گویی مسئولان وقتی دیدند زورشان به شرکت‌های متخلف لبنی نمی‌رسد، ترجیح داده‌اند با ضرب شست نشان دادن به ماست‌بندی‌ها، قدرت خود را به رخ بکشند.

این گزاره زمانی تقویت می‌شود که می‌بینیم پس از برملا شدن داستان افزودن پالم ‌به جای روغن حیوانی‌ به محصولات فرآوری شده پرچرب و آسیب دیدن اعتماد مردم به این شرکت‌ها، تقاضا برای خرید برخی محصولات لبنی بسته بندی شده کاهش یافت و اخباری درباره استقبال مردم از محصولات لبنی سنتی و فله منتشر شد که حالا تهدید ماست‌بندی‌ها به تعطیلی می‌تواند جبران کننده ضرر ناشی از آن برای شرکت‌های لبنیاتی باشد!

اینجاست که تهدید امروز رئیس سازمان دامپزشکی رنگ و بویی خاص خواهد یافت و به شدت ابهام‌آفرین خواهد بود!


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha