چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 146185

تابستان در همه جای دنیا فصل سفر است، فصل جنب‌وجوش و ماجراجویی و ایده‌های هیجان‌انگیز. اگر به دنبال مقصد جدید برای خاطره‌آفرینی‌های پیش رویتان هستید، این گزارش را از دست ندهید.

سلامت نیوزتابستان در همه جای دنیا فصل سفر است، فصل جنب‌وجوش و ماجراجویی و ایده‌های هیجان‌انگیز. اگر به دنبال مقصد جدید برای خاطره‌آفرینی‌های پیش رویتان هستید، این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، تابستان در نقاط مختلف این کره خاکی رنگ و بوی متفاوتی دارد؛‌ گردشگرانی بار سفر می‌بندند و به دیدار خورشید بی‌غروب می‌روند،

مسافرانی با قطاری قرمز رنگ به ارتفاعات چندهزار متری آلپ می‌روند و عده‌ای دیگر در جشنواره قایق‌رانی بدون آب هیجان را به معنای واقعی تجربه می‌کنند... این‌ها بخشی از پیشنهاداتی است که به علاقه‌مندان سفرهای خارجی و ماجراجویان ارائه می‌شود.

«خورشید نیمه‌شب» / نروژ

oخورشید نیمه‌شبهرسال از اواخر ماه می تا اواسط جولای خورشید مجمع‌الجزایر «لوفوتن» نروژ در تمام ساعات شبانه‌روز در آسمان می‌درخشد و پدیده‌ای بی‌نظیر خلق می‌کند. این جزایر افسانه‌ای در شمال نروژ که به دریای قطب شمال نزدیک است، هر سال میزبان گردشگرانی است که به دنبال مناظر بی‌بدیل فضای باز نور خورشید و دریای آرام هستند.
اینجا مکانی است که آسمان طلایی‌اش با آب‌های لرزان درآمیخته و زیر نور خورشید نیمه‌شب جلوه‌ای بی‌همتا دارد. «لوفوتن» شامل هفت جزیره اصلی می‌شود و نزدیک‌ترین فرودگاه به آن در اسلو واقع است که دو ساعت و نیم تا آنجا فاصله دارد.
اگرچه این مجمع‌الجزایر در یکی از شمالی‌ترین مناطق کره زمین قرار گرفته، اما به علت هم‌جواری با اقیانوس قطب شمال و بهره‌مندی از جریان «گلف استریم»، دارای آب و هوای معتدلی نسبت به عرض جغرافیای خود است. در «لوفوتن» می‌توانید در روزهای تابستانی خورشید را برای همه ساعات روز در آسمان داشته باشید و در شب‌های سرد زمستانی از انوار زیبا و درخشان شفق‌های قطبی لذت ببرید.

43684867

فستیوال هنری «بامبرشوت» ‌/ آمریکا

هرساله آخرین روز آگوست و اول سپتامبر واشنگتن میزبان بزرگ‌ترین فستیوال هنری آمریکای شمالی است‌؛ «بامبرشوت» که امسال چهل‌وپنجمین دوره‌اش را برگزار می‌کند، ‌شامل انواع و اقسام رشته‌های هنری از جمله موسیقی‌، کمدی‌، تئاتر‌، فیلم‌، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی شهری و... می‌شود.

در این جشنواره که در آخر هفته پایانی تابستان برپا می‌شود، کنسرت‌های زنده با حضور هنرمندان بنام اجرا می‌شود. فرودگاه «سیاتل» نزدیک‌ترین فرودگاه برای رسیدن به این منطقه است. «هتل ‌1000» یکی از بهترین اقامتگاه‌های این ناحیه است. این هتل 120 اتاق مبله زیبا دارد که در هر یک تلویزیون 42 اینچی با کیفیت HD وجود دارد.

زیستگاه خرس‌های گریزلی / کانادا

پاک «کوتیماتین» که تنها زیستگاه خرس در خطر انقراض گریزلی است‌، بخشی از حیاط وحش بریتیش کلمبیای کاناداست. «کوتیماتین» پارک آبی جنگلی دورافتاده و وحشی در ساحل شمالی بریتیش‌کلمبیاست که برای محافظت ویژه از خرس‌های گریزلی این منطقه راه‌اندازی شده است. حدود 50 خرس گریزلی در این منطقه حفاظت‌شده زندگی می‌کنند و تنها راه رفتن به این پارک با قایق یا هواپیماست.

گردشگرانی که به «کوتیماتین» رفته‌اند می‌گویند که با پاگذاشتن به این منطقه، بافت طبیعی به کل تغییر می‌کند. در ماه ژوئن کوه‌ها پر می‌شود از گیاهانی چون توسکا و شوکران و چمن اطراف رودخانه را فرا می‌گیرد. تورهایی سه تا شش روزه برای دیدن گریزلی‌های این جنگل فراهم شده است.

436543684

قایق‌سواری بدون آب / استرالیا

برای شرکت در جشنواره تابستانی قایق‌رانی «رگاتا» نیاز به تجربه قایق‌سواری یا حتی آب ندارید! این رویداد که در سومین شنبه ماه آگوست برپا می‌شود،‌ از سال 1962 تاکنون موجبات تفریح و شادی گردشگران و افراد بومی را فراهم می‌کند. سابقه قایق‌رانی بدون آب «رگاتا» روی بستر خشک رودخانه «تاد» در شمال‌ «آلیس اسپرینگز» و مرکز استرالیا برگزار می‌شود و طی آن افراد در تیم‌های چهارنفره سوار قایق‌های بدون کف و دست‌سازی می‌شوند و با هم به رقابت می‌پردازند. شرکت‌کنندگان به صورت گروهی درون یک وسیله قایق‌مانند قرار می‌گیرند و با توجه به این که قایق ته ندارد، با شروع مسابقه می‌دوند تا به خط پایان برسند.

منطقه «آلیس اسپرینگز» بیش از 900 مایل‌ با نزدیک‌ترین شهر استرالیا و حدود سه ساعت هوایی با سیدنی‌، ملبورن و پرت فاصله دارد. استرالیا به عنوان خشک‌ترین قاره جهان‌، بهترین مکان برای برگزاری جشنواره قایق‌رانی بدون آب است.

«بام اروپا» / سوییس

مجتمع تفریحی «یونگفرا» که به «بام اروپا» شهرت دارد‌، در کوهستان آلپ واقع است. گردشگران با مرتفع‌ترین خط‌آهن دنیا که تنها 2300 متر پایین‌تر از قله 13 هزار و 642 فوتی «یونگفرا» قرار دارد، به مقصد می‌رسند. بیشتر مسیر قطار که به راه‌آهن کوهستانی سوییس مشهور است، از تونل چهار مایلی می‌گذرد. مسافران این قطار در دو ایستگاه می‌توانند از مناظری که تنها به چشم کوهنوردان حرفه‌ای می‌آید‌، لذت ببرند.

اگر به این سفر ماجراجویانه بروید‌، در بالاترین نقطه به «قصر یخی» می‌رسید‌؛ غاری یخی که در دهه 1930 با دست کنده شده است. با رسیدن به قله‌، گردشگران علاوه بر منظره وسیعی از کوهستان آلپ، می‌توانند در دوردست نگاهی هم به جنگل سیاه آلمان بیندازند. هتل بزرگ «ویکتوریا جونگفرا» که در سال 1865 بنا شده، با 224 اتاق میزبان مسافران این منطقه است. استخر‌، باشگاه ورزشی‌ و ماساژ از جمله امکانات این اقامتگاه کوهستانی است که با غذاهای محلی سوییس از گردشگران پذیرایی می‌کند.

313654769

ساحل وحشی / «اورگان»

ساحل صخره‌ای و شنی ایالت اورگان یکی از مناسب ترین مکان‌ها برای سپری تعطیلات تابستانی است. این ساحل که در فهرست رمانتیک‌ترین مقاصد گردشگری جهان قرار دارد، با وسعت 12 مایلی بخشی از پارک ملی اورگان است. گوشه‌های دنج ساحلی‌، حوضچه‌های موج‌دار‌، منظره امواج خورشان و صخره‌های شگفت‌انگیز در کنار اشکالی که از سنگ‌های ماسه‌ای درست شده، بخشی از جاذبه‌های این منطقه است.

اسب‌سواری در اتفاعات / اکوادور

«هاسیندا زولتا» مرتعی 4000 هکتاری بالای تپه‌های شهر آندین است که اسب‌هایی در جنگل‌های و روستاهای در ارتفاع بین 9 تا 11 هزار فوتی آن آماده سواری دادن به گردشگران هستند. افراد با هر میزان مهارت سوارکاری می‌توانند آنجا تفریح کنند. این منطقه سرسبز و کوهستانی با طبیعت بکرش به فاصله دو ساعته از شمال‌شرق کویتو پایتخت کشور اکوادور واقع است.

464684

بزرگترین جشنواره موسیقی «بلوز» / شیکاگو

اگر به موسیقی «بلوز» علاقه‌مند هستید، شرکت در بزرگترین فستیوال «بلوز» جهان می‌تواند پیشنهاد خوبی برای گذران تعطیلات تابستانی‌تان باشد. هر سال بیش از 500 هزار نفر از 13 تا 15 ژوئن در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند. در این سه روز هنرمندان مشهور سبک «بلوز» با اجراهای زنده و نشست‌های موسیقی از علاقه‌مندان پذیرایی می‌کنند. پارک بزرگ شیکاگو که محل برپایی این فستیوال است‌، در پایین شهر و منطقه تجاری آن واقع است.

پرنده‌نگری در جزیره / کِبِک

حدود 200 گونه پرنده بومی و مهاجر فصل تابستان خود را در جزایر «مگدالن» که وسط خلیج «سن لارنس» واقع است، می‌گذارنند. اینجا بهشت پرنده‌نگرهاست که علاوه بر این جاذبه خاص گردشگری، می‌توانند از دیدن صخره‌ها، برکه‌های و سواحل زیبای این منطقه لذت ببرند. مرغ ماهی‌خوار چشم‌آبی شمالی و بزرگترین نوع مرغ دریایی قطب شمال از جمله نادرترین گونه‌ها هستند که در جزایر «مگدالن» قابل مشاهده هستند. پنگوئن‌های منقارتیغی،‌ مرغ‌های طوفان و گونه‌های مختلف مرغ دریایی در این جزیره سکونت دارند.

1354687

پرنده‌نگری در کبک

54864364

قایق‌سواری بدون آب

1263546

جشنواره «بامبرشوت»

31264

سواحل اورگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha